حفاران محوطه طاق بستان در دام پلیس/جزییات

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۱:۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۹۵۹۶۸
حفاران محوطه طاق بستان در دام پلیس/جزییات
سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در ارتفاعات تاق‌ بستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی فلاحی اظهار کرد: به دنبال گشتهای نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان، بامداد روز گذشته (۱۷ شهریور) چهار حفار غیرمجاز در کوهستان مشرف به محوطه تاریخی طاق بستان رویت شدند.

وی ادامه داد: تیم یگان حفاظت مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، در یک عملیات غافلگیرانه، با هوشیاری و با استفاده از ترفندهای خاص توانستند تمامی حفاران را دستگیر کنند.

فلاحی افزود: در این عملیات چهار حفار غیرمجاز دستگیر و ادوات و تجهیزات تخصصی مربوط به حفاری اماکن باستانی از آنها کشف و توقیف شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک دستگاه خودرو «پی کی» نیز ضبط شده است، خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فلاحی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به موقع برای حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث فرهنگی یادآور شد: شهروندان و هم استانی ها می توانند برای گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره پیامک ۱۰۰۰۰۴۴۴۰ به صورت شبانه روزی با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته و جلوی وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی را بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز