خطری به نام "مژه مصنوعی" برای چشم

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۰۸:۰۹
کد خبر: ۸۹۶۷۶۱
خطری به نام مژه مصنوعی برای چشم
این روزها استفاده از مژه مصنوعی بسیار رایج است اما این مژه‌ها می‌توانند باعث بروز عوارض جبران‌ناپذیری در چشم‌ها شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امروزه استفاده از مژه‌های مصنوعی و بلند از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و بسیار رایج شده است اما مصرف این نوع مژه‌ها با بروز مشکلاتی همراه است.

نصب این مژه‌ها به گونه‌ای است که مصرف‌کننده پس از چسباندن آنها بر روی مژه‌های خود باید تا ۲۴ ساعت از تماس چشم و صورتش با آب اجتناب کند؛ حتی اگر مصرف کنند تمام این موارد را رعایت کند اما باز برخی عوامل در کمین‌اند تا باعث آلودگی چشم شوند.

گفتنی است؛ در این حالت، تماس چشم با مواد آلرژی‌زا می‌تواند منجر به اگزما در نواحی اطراف چشم شود که بسیار ناخوشایند است.

نکته مهم این است که وظیفه اصلی مژه‌ها محافظت از چشم در برابر ذرات گرد و غبار و دیگر عوامل خارجی مانند عرق، باد و ... است نه زیبایی. مژه‌ها در مدت ۴ تا ۶ ماه رشد می‌کنند و طول عمر آنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ روز  است.

جالب است بدانید؛ مژه‌های مصنوعی از مو یا خز حیوانات ساخته می شوند که فعالان حقوق بشر به شدت با این کار مخالفند و معتقدند که نباید از حیوانات برای تولید لوازم آرایشی استفاده کرد.

سرم‌های مژه

یکی دیگر از روش های بلند کردن مژه‌ها استفاده از سرم‌ها است. این سرم‌ها چشم‌ را تحریک می‌کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، باید فورا مصرف را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید تا پزشک داروهای ضد التهابی را تجویز کند.

از طرفی مصرف مکرر این سرم‌ها می‌تواند منجر به عفونت‌های خاصی با پیامدهای چشمگیر شود، یکی از این پیامدها تغییر رنگ عنبیه  است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز