پلیس ۹ کنشگر محیط زیست را دستگیر کرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۲۱:۴۵:۱۷
کد خبر: ۸۹۷۰۸۸
پلیس ۹ کنشگر محیط زیست را دستگیر کرد
پلیس لندن ۹ کنشگر محیط زیست را که قصد داشتند با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در نزدیکی آسمان فرودگاه هیترو اخلال ایجاد کنند، دستگیر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این نهاد امنیتی روز جمعه اعلام کرد دو نفر را به ظن توطئه و همدستی با کنشگران عضو گروه «هیترو پاز» اوایل صبح امروز در نزدیکی فرودگاه دستگیر کرده است.

دیشب هم ۷ کنشگر محیط زیست عضو گروه «قیام علیه انقراض» از سوی پلیس دستگیر شدند.  

اعضای گروه «هیترو پاز» پیشتر اعلام کردند که با پرواز پهپادهای بدون سرنشین، فرودگاه هیترو را مختل خواهند کرد. آنها می گویند که این اختلال ممکن است چند روز طول بکشد، چون نمی‌توانند نسبت به فرآیند گرم شدن زمین بی تفاوت باشند.

در بیانیه منتشر شده توسط این گروه آمده است:‌ پهپادهای ما در مسیر خطوط هواپیما پرواز نمی‌کنند و به کسی آسیبی نخواهد زد، اما معتقدیم که مقام های فرودگاه تمام پروازها را زمین‌گیر خواهند کرد.

کنشگران با اشاره به اینکه ممکن است به حکم قانون دستگیر شوند، تصریح کردند: وجدان ما چاره ای نمی گذارد که دست به این کار نزنیم.

یک ویدئو منتشر شده در حساب توییتری «هیترو پاز» دو نفر را نشان می دهد که تلاش می کنند تا یک هواپیمای بدون سرنشین را به پرواز درآورند. در این ویدئو، یکی از آنها پهپادی را بالای سر خود گرفته اما موفق نمی شود آن را فعال کند.

به گزارش رسانه های انگلیس، پلیس از صبح امروز با دستکاری چراغ های راهنما در اطراف منطقه هیترو، ترافیک ایجاد کرده تا کنشگران خود را به محل قرار نرسانند. همچنین شمار زیادی از ماموران پلیس در اطراف فرودگاه مستقر شدند تا با هرگونه تجمع اعتراضی برخورد کنند. پلیس لندن تا روز یکشنبه دستور دارد تا از برگزاری تجمعات اعتراضی و «اقدامات مجرمانه که امنیت فرودگاه را به مخاطره می اندازد جلوگیری کند».

فرودگاه هیترو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با ضرورت توجه به بحران آب و هوایی موافق است اما حرکات اعتراضی که منجر به ایجاد اختلال در پرواز هزاران مسافر می شود را پاسخ مناسبی برای حل این معضل نمی داند.

فرودگاه هیترو لندن در حال حاضر یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌آید و بر اساس آمارهای منتشرشده در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۸۰ میلیون مسافر برای جابجایی‌شان از این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش مقام های فرودگاه هیترو، اکنون از ۹۸ درصد از ظرفیت این فرودگاه استفاده می‌شود و به همین دلیل برای بالا بردن این ظرفیت، راهی به‌جز افزایش سرمایه‌گذاری و ساخت یک باند دیگر در آن وجود ندارد که این امر با مخالفت گسترده فعالان محیط زیست مواجه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز