۸ علت وزوز گوش را بشناسید

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۰۱۱۱
۸ علت وزوز گوش را بشناسید
وزوز گوش در بسیاری از موارد نشانه وجود یک مشکل در بدن است. این اختلال ممکن است در هر سنی بروز کند و مداوم یا متناوب باشد. شایع ترین علت وزوز گوش، قرار گرفتن در معرض صدای بلند است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  در صورت ادامه پیدا کردن این ناراحتی برای بیش از ۲ هفته، باید به پزشک مراجعه کرد اما این صداها نشانه چیست؟

آلودگی صوتی

شایع ترین علت وزوز گوش، قرار گرفتن در معرض صدای بلند است. افرادی که با وسایل یا در مکان های پرسروصدا کار می کنند، در معرض این خطر قرار می گیرند. اگر از هدفون استفاده می کنید، صدای آن را پایین بیاورید. هنگام قرار گرفتن در محیط های پرسروصدا یا انجام کار با وسایل پرصدا، از محافظ گوش استفاده کنید.

جرم زیاد در گوش

وجود جرم در گوش، باعث ایجاد انسداد می شود و به محض تمیز شدن گوش توسط پزشک، وزوز گوش از بین می رود.

ضربه خوردن سر

اگر اخیراً سرتان به جایی خورده است، وزوز گوش یکی از علایم ضربه مغزی است به ویژه اگر در یک طرف باشد. علایم دیگر ضربه مغزی شامل سردرد، سرگیجه و حالت تهوع است. در صورت وجود این علایم به متخصص مراجعه کنید. هنگام بازی یا کارهای خطرناک مانند ساختمان سازی از کلاه ایمنی استفاده کنید.

مصرف دارو

مصرف بسیاری از داروها به ویژه اگر در دز بالا استفاده شود، وزوز گوش ایجاد می کند. این داروها شامل برخی آنتی بیوتیک ها، قرص های ضدافسردگی و آسپرین است. با قطع مصرف این داروها، وزوز گوش نیز قطع می شود.

رشد استخوان

یک اختلال ارثی باعث می شود استخوان گوش میانی به طور غیرطبیعی رشد کند. این اختلال که از ۳۰ سالگی شروع می شود، به از دست دادن شنوایی و وزوز گوش منجر می شود.

سایر بیماری ها

وزوز گوش می تواند نشانه اختلالات یا بیماری های دیگری نیز باشد؛ به عنوان نمونه فشار غیرطبیعی در گوش میانی، دیابت یا حتی حساسیت، در ایجاد این مشکل نقش دارد. اگر علت اصلی ایجاد این صدا را در گوش خود تشخیص نمی دهید، به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص و درمان شود.

نظر شما