احتمال پنهان سازی پاسخ های آزاردهنده در توییتر

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۱۰:۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۰۰۳۱۳
احتمال پنهان سازی پاسخ های آزاردهنده در توییتر
اگر از کاربران توییتر هستید این پلتفرم مشغول تست قابلیت تازه ای است که به موجب آن میتوانید پاسخ های ناخوشایند ترول های حاضر جواب را در فید خود پنهان کنید. این پلتفرم شبکه اجتماعی صبح امروز خبر داد که تست قابلیت جنجالی تازه ای موسوم به Hide Replies یا پنهان سازی پاسخ ها را در آمریکا و ژاپن آغاز کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به لطف این امکان به جای آنکه پاسخ های آزاردهنده یا ناخواسته را برای همیشه پاک کنید این امکان برایتان فراهم خواهد شد تا آنها را تک به تک پنهان کنید. این امکان جدید قرار است هم در نسخه دسکتاپ و هم تحت وب در اختیار کاربران توییتر قرار بگیرد. تابستان گذشته توییتر قابلیتی مشابه به این را در کانادا تست کرد.

توییتر اعلام کرده که امکان پنهان سازی توییت ها «کنترل بیشتری» روی گفتگوها به کاربران خواهد داد. منتقدان این اقدام اما باور دارند که افزوده شدن چنین قابلیتی به کاربران توییتر امکان می دهد که صداهای مخالف خود را خاموش کنند. با این حال مدیران توییتر باور دارند از آنجا که امکان مشاهده پیام های پنهان همچنان وجود خواهد داشت و هرکسی میتواند آنها را ببیند، نمی توان این قابلیت تازه را ابزاری برای سانسور در نظر گرفت.

تست این ابزار در کانادا موفقیت آمیز بوده است و کاربران نیز عموما اقدام به پنهان سازی پاسخ هایی کردند که با موضوع به اشتراک گذاشته نامرتبط بوده یا به نحوی آزاردهنده بوده اند. بالغ بر یک چهارم کاربرانی (حدود ۲۷ درصد) هم که پیام هایشان توسط دیگران پنهان سازی شده بود اظهار داشتند که مجددا در مورد رفتارهایشان فکر می کنند.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که قابلیت پنهان سازی پیام ها همیشگی نیست و براساس نتایجی که توییتر در آمریکا و ژاپن به دست بیاورد سرنوشت آن مشخص می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز