چرا هرگز عشق اول خود را فراموش نمی کنید؟ مغزتان مقصر است!

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۹:۲۰:۱۳
کد خبر: ۹۰۱۰۰۹
چرا هرگز عشق اول خود را فراموش نمی کنید؟ مغزتان مقصر است!
در طول عمر ، بیشتر ما جرقه هایی از عشق خالص را با یک فرد تجربه می کنیم. گاهی این عشق اول تبدیل به نامزد یا همسر ما می شود و گاهی در گذر زمان رابطه ما سرد می شود و موفق نمی شویم به یکدیگر برسیم. اما آن چه اغلب ثابت است، یادبود آن عشق اول است. یادبودی که گاهی به مرز آزاردهندگی می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در طول عمر ، بیشتر ما جرقه هایی از عشق خالص را با یک فرد تجربه می کنیم. گاهی این عشق اول تبدیل به نامزد یا همسر ما می شود و گاهی در گذر زمان رابطه ما سرد می شود و موفق نمی شویم به یکدیگر برسیم. اما آن چه اغلب ثابت است، یادبود آن عشق اول است. یادبودی که گاهی به مرز آزاردهندگی می رسد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، اولین عشق شما یک تجربه جدید در زندگی است و طبیعی است که فراموش کردنش سخت باشد. اما اگر این عشق ب مرز آزار رسیده و مرتب به یادش میفتید و اذیت می شوید، بهتر است فکری برای بهبود شرایط داشته باشید.

به گفته نورولوژیست ها، هیپوکامپ که ناحیه ای از مغز است مسئولیت خاطرات ، یادگیری و احساسات جدید را بر عهده دارد. این بخش از مغز این توانایی را دارد که نادر یا جدید بودن یک تجربه یا تصویر را تشخیص دهد  و تحقیقات نشان داده است که اطلاعات جدید در میان سایر اطلاعات آشنا مخفی می شود و سالها در ذهن فرد می ماند. "

روانشناسان از این امر به عنوان "تأثیر اولیه" یاد می کنند ، مفهومی که احتمالاً شما را از یک ماجرا به اجرای دیگر سوق می دهد و باعث می شود لحظات اولیه هر خاطره برایتان جذاب تر از دیگر لحظات باشد. برای مثال اولین سفر خارجی، اولین دیدار با فردی که دلتان برایش تنگ شده پس از مدت ها، اولین روز مدرسه و ...

یک مطالعه محوری در سال 2004 که در مجله Neuron منتشر شد ، ثابت کرد که خاطرات عاطفی مهم به ویژه ، مانند هیجان عشق اول ، قسمتهای مختلف مغز را نسبت به میانگین خاطرات زندگی روزمره درگیر می کنند. از طریق اسکن مغزی ، محققان توانستند ببینند که این خاطرات عاطفی فعالیت در آمیگدال و ساختارهای مختلف لوب تمپورال داخلی را که در پردازش حافظه دخیل هستند ، برانگیخته است.

با این حال ، این فقط تازگی یا احساسات وابسته به عشق اول نیست که آن را برای همیشه در مغز شما تثبیت می کند. گاهی یک موضوع ترسناک یا غم انگیز مثل دیدن یک صحنه قتل یا مرگ عزیزان نیز می تواند تاثیری مشابه داشته باشد. بورلی فریدمن ، که  در روانشناسی رفتاری فعالیت دارد ، می گوید: "متأسفانه ، عشق اول شما معمولاً با احساس قدرتمندی از اولین تجربه قلبی همراه می شود. این ممکن است بدان معنی باشد که ما همیشه برای اولین عشق خود در قلبمان جایگاه ویژه ای داشته باشیم و دردهایی را که با جدایی به وجود آمده است به یاد می آوریم."

براساس یک مطالعه  که در سال 2007 که در ژورنال Current Directions in Science منتشر شده است ، مانند خاطرات رمانتیک یا خاطرات عاطفی ، رویدادهای منفی نیز با جزئیاتی بیشتر از رویدادهای مثبت به یاد می آیند. بنابراین تجربه دردناک اولین دل شکستگی ممکن است بیشتر از آنچه دوست دارید طولانی شود.

به لطف ظهور رسانه های اجتماعی ، فراموش کردن عشق اول بسیار سخت تر می شود. یک مطالعه که در سال  2016 در ژورنال Memory منتشر شد نشان داد که افراد اغلب سعی می کند چند وقت یکبار به پروفایل و اکانتهای عشق اول خود در شبکه های اجتماعی سر بزنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز