یک متخصص گوارش:

سکسکه، سکته می آورد؟/ مراجعه به پزشک در سکسکه طولانی مدت

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۳:۱۳:۳۹
کد خبر: ۹۱۰۷۳۹
سکسکه، سکته می آورد؟/ مراجعه به پزشک در سکسکه طولانی مدت
سکته قلبی می‌تواند با یک درد در ناحیه قفسه سینه و یا شکم آشکار شود. علاوه بر آن تنگی نفس به همراه سکسکه شدید نیز می‌تواند یکی دیگر از علائم بروز سکته قلبی باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سکته قلبی جزو بیماری‌هایی است که در برخی افراد به‌صورت ناگهانی و بدون هیچ نشانه‌ای بروز می‌کند. تنگی عروق قلب علت اصلی سکته قلبی شناخته شده است، به عبارتی خون به عضله قلب نرسیده و قلب دچار کم خونی شده و سکته قلبی رخ می‌دهد.

چربی خون بالا، قند خون بالا ، فشار خون بالا و... عوامل اصلی و خطر این عارضه شناخته شده‌اند. همچنین افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند و دچار چاقی و قند خون بالا هستند، بیشتر از سایرین به سکته قلبی مبتلا می‌شوند. علاوه بر آن تنگی نفس به همراه سکسکه شدید نیز می‌تواند یکی دیگر از علائم بروز سکته قلبی باشد.

سکسکه طولانی مدت، یکی از نشانه‌های حمله قلبی

یاسر مرآتی، متخصص داخلی و گوارش، با بیان اینکه سکسکه طولانی مدت که به‌طور ناگهانی آغاز شود می‌تواند یکی از نشانه‌های حمله قلبی باشد، گفت: سکسکه ناشی از تحریک اعضا و اندام‌هایی است که در قسمت قفسه سینه قرار گرفته‌اند و مهم‌ترین آنها پرده دیافراگم، معده، مری و قلب است.

او ادامه داد: سکسکه‌های بلندمدت باعث از کار افتادگی، ایجاد افسردگی، کاهش وزن و اختلال خواب در فرد می‌شود.

این متخصص با تاکید بر اینکه سکسکه از علائم اختصاصی هیچ بیماری خاصی نیست، عنوان کرد: اما سکسکه‌های ناگهانی می‌تواند یکی از نشانه‌های سکته قلبی، آلرژی و ریفلاکس معده و عصب فرنیک باشد.

مرآتی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک اکثر افراد همیشه مشکلاتی مانند آروغ زدن، معده درد و یا سکسکه را به مشکلات گوارشی نسبت می‌دهند. البته درست است که در بیشتر موارد این مسائل نشان دهنده مشکلات گوارشی است اما همین مشکلات به ظاهر ساده می‌تواند نشان دهنده احتمال بروز بیماری‌های خطرناک در افراد باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز