معاون شهردار تهران خبر داد:

تشکیل دبیرخانه دائمی پایش و اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۸:۴۹:۱۱
کد خبر: ۹۱۱۴۷۷
تشکیل دبیرخانه دائمی پایش و اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری بر اجرای مفاد احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران جدی و مصمم است، تاکید کرد: دبیرخانه دائمی پایش، ارزیابی و اجرای برنامه در این معاونت تشکیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی اعضای شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وضعیت و روند اولویت‌بندی برنامه‌ها در بخش‌های مدیریتی از انحراف در برنامه‌ها و بودجه شهرداری تهران خبر دادند.

حامد مظاهریان در این رابطه با اشاره به ماده 95 احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران در خصوص پایش، ارزیابی و اجرای این برنامه اظهار کرد: یکی از آفت‌های نظام برنامه‌ریزی در کشور این است که معمولاً برنامه‌ای نوشته می‌شود ولی متولی مشخصی برای پیگیری اجرای آن وجود ندارد و همین مسئله موجب می‌شود آنچه که در برنامه‌ها نوشته شده با آن‌چیزی که در عمل اجرایی می‌شود تفاوت زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تنها بخش کوچکی از برنامه پنجم توسعه کل کشور یا برنامه دوم توسعه شهر تهران اجرا شده است، ادامه داد: شهرداری تهران مصمم است برنامه سوم توسعه شهر تهران تا حد مقدور اجرایی کند تا این برنامه به سرنوشت به برنامه‌های قبلی دچار نشود.

مظاهریان اضافه کرد: دبیرخانه دائمی پایش، ارزیابی و اجرای برنامه در معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا تشکیل شده و قرار است تا به صورت مستمر بر اجرای برنامه نظارت کرده و آن را پیگیری کند.

وی استفاده از مشارکت شهروندان در اجرای برنامه را ضامن تحقق مفاد برنامه دانست و اضافه کرد: مشارکت شهروندان در مراحل تدوین، تصویب، اجرا، ارزیابی و اصلاح برنامه یک امر ضروری است که شهرداری بنا دارد در قالب دبیرخانه اجرای برنامه، به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ در حال حاضر نیز سند توسعه محلات شهر تهران با کمک مردم و مشارکت ذی‌نفعان محلی در دست تدوین است و این رویکرد، در سایر سطوح اجرای برنامه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته معاون شهردار تهران، شهرداری امیدوار است تا با مشارکت مردم و همکاران سایر دستگاه‌های اجرایی و ذی‌نفعان در شهر، بتوانیم در افق 1402 شهری زیست‌پذیرتر داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز