مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان خبر داد:

یک کشته در سیل گیلان/ احتمال رانش زمین وجود دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۰:۴۴
کد خبر: ۹۱۱۵۵۱
یک کشته در سیل گیلان/ احتمال رانش زمین وجود دارد
به گفته اسلامی، بارش‌های شدید در استان گیلان در ۹ شهرستان خسارت ایجاده کرده و یک نفر جان خود را از دست داده است. همچنین با توجه به نوع پوشش گیاهی منطقه، احتمال وقوع رانش زمین در روستا‌ها وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا اسلامی، مدیر کل مدیریت بحران استان گیلان ، گفت: از مجموع ۱۶ شهرستان استان گیلان، ۱۴ شهرستان درگیر بارش‌های اخیر شده اند. در مجموع ۹ شهرستان فومن، تالش، رضوانشهر، صومعه سرا، ماسال، شفت، لنگرود، رودسر و املش دچار آسیب شده اند.

وی با اشاره به اینکه چندین دام سبک در اثر بارش‌های شدید تلف شده اند، افزود: بیشتر خسارات، به راه‌های ارتباطی شهر‌ها و روستا‌ها بوده است. همچنین خانه‌های بسیاری دچار آبگرفتگی شده اند و چند ساختمان اداری و آموزشی دچار آسیب شده اند.

اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز آسیب دیده، اما خوشبختانه این مشکلات رفع شده اظهار کرد: دو پل با قدمت ۸۰ سال به طول ۶۰ متر در شهر اسالم و به طول ۵۰ متر در رانکوه تخریب شده اند.

درباره نحوه چگونگی فوت یک شهروند در بارش‌ها افزود: دو مرد جوان هنگام بازگشت از محل کار در روستای سه سار شهرستان صومعه سرا، برای عبور از پل استفاده کرده که متاسفانه با موتور سیکلت از روی پل به رودخانه سقوط می‌کنند. یکی از این افراد توسط محلی‌ها از آب بیرون کشیده می‌شود، اما فرد دیگر را آب برده که صبح امروز جسد بی جان او توسط نیرو‌های امدادی یافت شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گیلان گفت: گیلان استانی کوهستانی با پوشش گیاهی است. گل و رس در اثر تماس با آب، چسبندگی و اصطحکاک خود را از دست می‌دهند بنابراین انتظار رانش روستا‌ها را داریم.

وی ادامه داد: نیرو‌های امدادی در شهرستان به حالت آماده باش درآمده اند و تعیین خسارت توسط تیم‌های ارزیاب ادامه دارد.

نظر شما