دیدار معاون امور جوانان با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

تندگویان: افزایش وام کمکی به افزایش ازدواج نکرده است / ابتکار: شبکه سازی تخصصی تشکلها کار جدید و ارزشمند وزارت ورزش و جوانان بود

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۵۰:۰۱
کد خبر: ۹۱۲۲۵۸
تندگویان: افزایش وام کمکی به افزایش ازدواج نکرده است / ابتکار: شبکه سازی تخصصی تشکلها کار جدید و ارزشمند وزارت ورزش و جوانان بود
معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به فعالیت های خوب تشکل های جوانان گفت: شبکه سازی تشکلها در موضوعات تخصصی کار بسیار خوبی است که وزارت ورزش و جوانان انجام داده و ما نیز مایلیم کارهای مشترکی را از طریق تشکل های زنان و دختران با تشکلهای جوانان انجام دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، ظهر امروز به همراه اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده دیدار و گفت و گو کرد.

تندگویان در این دیدار که به جهت همفکری و هماهنگی در امور مشترک دو نهاد صورت گرفت اظهار داشت: معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان موضوعات و دغدغه های مشترک زیادی با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دارد که مایلیم در این موضوعات به یک وحدت رویه و گفتمان واحد در دولت برسیم تا بتوانیم با هماهنگی و کار مشترک و هم افزا گام های مهم تر, اساسی تر و موثرتری برای جامعه هدفمان برداریم.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در موضوع پرداخت وام ازدواج مشکلات را به صفر رسانده است افزود: در این دولت پرداخت تسهیلات ازدواج با وجود 10 برابر شدن مبلغ آن از سال 92, بروز و منظم شده است.

تندگویان افزود: بیش از 95 درصد افرادی که ازدواج کرده اند وام ازدواج دریافت کرده اند اما کار کارشناسی به ما می گوید با توجه به آمارها افزایش این وام کمکی به افزایش ازدواج نکرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با ارائه گزارشی از آمار وام ازدواج و فعالیتهای این معاونت گفت: با توجه به موضوعات مشترکی که داریم باید یک کار مشترک مطالعاتی و اجرایی برای رسیدن به وحدت رویه و جلوگیری از آسیبهای جوانان و دختران و زنان کشور انجام دهیم.

معصومه ابتکار نیز در این نشست با اعلام آمادگی از پژوهش مشترک و سریع در امور مشترک دو نهاد افزود: باید کار مشترک مطالعاتی و هماهنگ با برش استانی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی صورت بگیرد اما در کنار آن نیز می توانیم برنامه های اجرایی مناسب مثل آموزش های پایه ازدواج و مهارت های ارتباطی را با کمک و مشارکت یکدیگر در سطوح مختلف انجام دهیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به فعالیت های خوب تشکلهای جوانان افزود: شبکه سازی تشکلها در موضوعات تخصصی کار بسیار خوبی است که وزارت ورزش و جوانان انجام داده است و ما نیز مایلیم کارهای مشترکی را از طریق تشکل های زنان و دختران با تشکلهای جوانان انجام دهیم.

همچنین اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به فعالیت خوب و موثر دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده افزود: این دفاتر منابع کاملا علمی و تخصصی هستند که می توانند در پایش های مختلف مشکلات ازدواج به ما کمک های زیادی کنند.

کریمی افزود: آمار افراد مجردی که به دفاتر مشاوره ازدواج مراجعه می کنند به سرعت رو به افزایش است و این جای خوشحالی دارد که جوانان پیش از ازدواج وارد امر مشاوره می شوند تا زندگی بهتری را با مشاوره متخصصین امر ازدواج شروع کنند.

در پایان مقرر شد دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و دفاتر معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با تشکیل کارگروه های مشترک با هم افزایی به سیاست گذاری و اجرای برنامه های حوزه دختران و زنان و جوانان کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز