در پی مرگ نوزاد ۲۹ هفته ای در یاسوج؛

۳ مسئول بیمارستان یاسوج به دلیل مرگ یک نوزاد برکنار شدند

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۳:۴۱:۳۸
کد خبر: ۹۲۲۹۵۱
۳ مسئول بیمارستان یاسوج به دلیل مرگ یک نوزاد برکنار شدند
کهگیلویه و بویراحمد سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با اشاره به اینکه تحقیقات کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ نوزاد ۲۹ هفته‌ای ادامه دارد، گفت: ابلاغ مسئول بخش ای.سی.یو، مدیر پرستاری و مسئول تجهیزات پزشکی این بیمارستان لغو شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گردآفرین نیکبخت، با اشاره به اینکه به پرستار بیماربه دلیل قصور تذکر کتبی داده شد و به بخش دیگری منتقل و به کمیته اخلاق پزشکی معرفی شد، افزود: به پرستاران بخش به دلیل انتشار عکس بیمار تذکر کتبی داده شد و همچنین کمیته اخلاق پزشکی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مسئول بخش به دلیل عدم آموزش مناسب و عدم نگهداشت مناسب لغو ابلاغ شد، اظهارکرد: مدیر پرستاری بیمارستان به دلیل عدم نظارت صحیح و آموزش نیروهای زیر مجموعه نیز لغو ابلاغ شدند.

سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج خاطرنشان کرد: ابلاغ مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان به دلیل عدم سرویس به موقع، کنترل و نظارت و آموزش استفاده بهینه و نگهداشت تجهیزات به پرسنل بیمارستان نیز لغو شد.

نیکبخت با بیان اینکه طبق نتیجه‌ بررسی، پرستار با تشخیص خود و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده است، تصریح کرد: پرستار اظهار می‌کند احساس وجود لخته در بینی نوزاد می‌کند که با ساکشن خارج نشد.

وی ادامه داد: در این شرایط باید از بخش پشتیبان درخواست می‌کرد و در صورتی که موفق نشود ‌باید سوپروایزر را در جریان قرار می‌داد که از سایر بخش‌ها تهیه کند که این کار را انجام نداده و با وجود این که پزشک متخصص مقیم در بیمارستان حضور داشته بدون دستور پزشک یا اطلاع پزشک مقیم با تشخیص خود و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم برای نوزاد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده است.

گفتنی است که بامداد ۱۵ آبان ماه ۹۸، نوزاد نارس ۲۹ هفته‌ای بعد از ۶۳ روز بستری و درمان با تشخیص پرستار و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده و در نهایت فوت شدند. از همان ساعت اولیه مرگ این نوزاد به دستور دکتر پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ این نوزاد تشکیل شد و تحقیقات اولیه را آغاز کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز