معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جشنواره چتر زندگی:

نمایشی از خدمات شادروان علیمرادی باید ساخت /امیدوارم در عرصه موسیقی خیابانی هم شاهد برگزاری چنین جشنواره هایی باشیم/ در مدیریت شهری باید به نیازهای جوانان توجه کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۲۳:۲۳:۲۶
کد خبر: ۹۳۱۲۷۵
نمایشی از خدمات شادروان علیمرادی باید ساخت /امیدوارم در عرصه موسیقی خیابانی هم شاهد برگزاری چنین جشنواره هایی باشیم/ در مدیریت شهری باید به نیازهای جوانان توجه کرد
معاون امور جوانان گفت: جوانان و پیامهای امروز آنها متفاوت شده است و در مدیریت شهری باید به این نیازها و پیامهای جوانان توجه ویژه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تاتر خیابانی( چتر زندگی ) که در استان یزد برگزار شد، گفت: خوشحالم که برای سومین با به استان یزد آمدم . چند کار خوب و ملی در این استان برگزار شده و این جشنواره هم یکی از آن کارهای خوب است که با همکاری چند دستگاه انجام شده است.

وی افزود: کار هنری، ذوق، حوصله و وقت و انرژی زیادی را می طلبد و وقتی یک نفر در این بازار بهم ریخته وارد کار هنری می شود کار مهمی انجام داده است.

تندگویان گفت: پیام من به خانواده ها این است که اگر فرزندانتان به حوزه های هنری تمایل دارند نگاهتان مثبت باشد این حوزه انسانهای خوبی دارد.

معاون امور جوانان با یادآوری برخورد بد با گروه موسیقی خیابانی جوانان رشت، تصریح کرد: وقتی این خبر را شنیدم بررسی کردم که این بچه ها نه موضوع سیاسی دارند و نه مشکل خاصی دارند بنابراین از آنها دعوت و صحبت کردم، آنها را تشویق کردیم که در تشکلهای ما فعال شوند و پس از آن در برنامه های ما اجرای موسیقی دارند.

وی ادامه داد:  این جوانان استعدادهای کشور هستند و اگر به آنها توجه نکنیم به راحتی جذب فضای بیرون از کشور می شوند هر چند که آن فضا برای ایرانیها یک بار مصرف است و به محض سوء استفاده خودشان، آن فرد را حذف می کنند.

معاون امور جوانان با تاکید بر کارکرد های مثبت تاتر خیابانی، تصریح کرد: این گونه کارهای هنری قابل دسترس عموم است، برای قشر خاصی نیست، رایگان است و خدمتی عامه پسند برای همه مردم به شمار می رود.

وی با بیان این که ایجاد نشاط و سلامت عمومی وظیفه ماست، افزود: شورای شهرهای کشور باید مکان هایی برای اینگونه کارهای هنری اختصاص دهند و با همین روش می توان بسیاری از حرف های خودمان و فعالیتهای پیشگیرانه هم با زبان هنر به مردم ارائه کنیم .

تندگویان با بیان این که امیدوارم روزی در عرصه موسیقی خیابانی هم این فضا را شاهد باشیم، افزود: بسیاری از جوانان در این فضا فعالیت هنری دارند و همه آنها فرصتی برای کشور هستند و امیدوارم این تغییر دیدگاه به زودی اتفاق بیفتد‌.

وی با تشکر از همه نهادهای برگزار کننده این جشنواره گفت: جوانان و پیامهای امروز آنها متفاوت شده است و در مدیریت شهری باید به این نیازها و پیامهای جوانان توجه ویژه کرد.

معاون امور جوانان با انتقاد از شیوه پیام گرفتن و پیام رسانی غلط مسئولان، تصریح کرد: چرا نمی خواهیم بفهمیم که مدل پیام گرفتن جوانان فرق کرده است؟ چرا اصرار به یک شیوه پیام رسانی غلط داریم؟ چرا ما مسئولان خودمان را عوض نمی کنیم؟

تندگویان افزود: چرا اینقدر با حضور خانواده ها در فضای استادیومها مخالفت می شود؟ وقتی خود مردم دوست دارند با خانواده های خود در این فضاها باشند چرا اینقدر در برابر آن مقاومت می شود.

وی تاکید کرد: قول می دهم با همین روش های هنری و تاترهای خیابانی بتوانیم ارزشها و فرهنگ ها را طوری ارائه کنیم که تا کنون نتوانسته ایم تاثیر گذار باشیم. باید رفتار و خواسته های مردم را ببینیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

معاون امور جوانان در پایان با زنده کردن یاد و خاطره شادروان حسین علیمرادی، گفت: این جوان فعال و نیکو کار سمنها در منطقه محروم دشتیاری سیستان و بلوچستان کارهای خیر بزرگی کرد و هدف گذتری کرده بود تا ۳۴۰ مدرسه مخروبه این منطقه را بسازد اما عمرش به دنیا باقی نبود و در این مدت کوتاه توانست ۱۳ مدرسه را بدون حمایتهای دولتی بسازد و امسال ۴۵۰۰ کودک سال تحصیلی خود را در مدارسی که او ساخت آغاز کردند. 

معاون امور جوانان گفت: از گروه برتر این جشنواره درخواست می کنم به پاس کارهای خیری که این جوان ارزشمند برای کودکان محروم کرد،یک تاتر هنری در مورد حسین علیمرادی بسازند و آن را برای دانش آموزان دشت یاری نمایش دهند. در راه نشان دادن خدمات جوانان کشور هر گونه حمایت را انجام خواهیم داد.

نظر شما