معرفی شبکه راه‌های اضطراری طرح برتر در محور ایمنی و بحران

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۱:۳۶:۱۳
کد خبر: ۹۳۶۶۶۲
معرفی شبکه راه‌های اضطراری طرح برتر در محور ایمنی و بحران
تندیس برتر و لوح تقدیر یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی بابت پروژه "مدیریت شبکه راه‌های اضطراری شهر تهران" در محور ایمنی و بحران به رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اهداء شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد با تقدیر از برترین پروژه ها و تجارب شهری پایان یافت و نتایج ارزیابی هیات داوران این جشنواره در محورهای مختلف اعلام شد که رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بابت پروژه شبکه راه‌های اضطراری در محور ایمنی و بحران، تندیس برتر و لوح تقدیر این دوره جشنواره را دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، کرمی محمدی درباره پروژه مسیرهای اضطراری تهران اظهارکرد: در شرایط اضطراری بعد از وقوع حوادثی نظیر زلزله نیاز گسترده‌ای به عملیات امدادی و مقابله وجود دارد که در همین راستا نیز لازم است تا برای حرکت همزمان خودروهای امدادی از بیرون به داخل شهر و همچنین تردد در داخل شهر برنامه‌ریزی شود که به این راه‌ها مسیرهای اضطراری گفته می‌شود.

وی در خصوص زمان فعال شدن شبکه حمل‌‎ونقل اضطراری افزود: در سه روز اول بعد از وقوع سوانح و بحران عملیاتی نظیر اطفاء حریق‌ها، کنترل حوادث ثانوی، جستجو و نجات افراد زیر آوار مانده و انتقال مجروحان اهمیت عمده‌ای دارد و اکثر آنها در همین سه روز انجام می‌شود. بنابراین قلمروی زمانی فعال شدن شبکه حمل‌‎ونقل اضطراری عمدتاً از زمان وقوع حادثه تا پایان دوره جستجو و نجات و نیز تکمیل (نه پایان) اسکان موقت کوتاه‌مدت خواهد بود و مدت سه روز اول در این میان نقش عمده‌ای خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز