برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

عامل سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص شد/ سیل سیستان و بلوچستان را در نوردید/ هجوم گاندوها/ ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج!

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۲۳:۰۷:۲۷
کد خبر: ۹۵۱۰۸۶
عامل سقوط هواپیمای اوکراینی مشخص شد/ سیل سیستان و بلوچستان را در نوردید/ هجوم گاندوها/ ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج!
هفته گذشته همراه بود با اخبارشوکه کنند که بازتاب جهانی بسیاری داشت که به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش های از اخبار مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

شوک هفته: بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح
در پی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در تاریخ 21 دی‌ماه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اکراین اطلاعیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده بود: در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پرواز های جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.

اتفاق دردناک هفته: سقوط اتوبوس به دره

بامداد روز پنج شنبه 19دی ماه در محور فیروزکوه اتوبوس تهران- کلاله در محدوده «خطیرکوه» به دره سقوط کرد و 20 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

فرماندار گنبدکاووس گفت: ساعت 2:50 صبح اتوبوس تهران به کلاله با 43 سرنشین در محور فیروزکوه از محور اصلی خارج و به دره سقوط می‌کند.

وی تصریح کرد: در این حادثه 20 نفر فوت کرده و 23 نفر مجروح شدند که از این تعداد هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند.

در همین خصوص سرهنگ قدمی گفت: بر اثر نقص- فنی اتوبوس و عدم کنترل راننده، پس از طی مسافتی اتوبوس به دره سقوط کرد.

خبر خوب هفته: وام 300میلیونی

مدیرعامل بانک مسکن جزئیات افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را تشریح و اعلام کرد از محل اوراق حق تقدم تا ۸۰ درصد هزینه باقیمانده اجرای طرح در مشارکت‌های مدنی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان مشروط بر این‌که ۲۰ درصد را سازنده تامین مالی انجام دهد،‌ پرداخت می‌کنیم.

اخبار بد هفته: خروج قطار از ریل و ریزش معدن

دیزل یک قطار مسافربری با ۴۰۰ مسافری در مسیر زاهدان به تهران  در محدوده تونل‌های رودماهی شهرستان زاهدان بر اثر سیل از خط خارج شد..

همچنین ۱۹ دی‌ماه یکی از تونل‌های معدن همکار راور (معدن ذغال سنگ) ریزش کرد که در این حادثه یک جان خود را از دست داد و ۴ نفر نیز مصدوم شدند.

رویداد مهم هفته: سیل در سیستان و بلوچستان

بارش‌های اخیر در جنوب کشور که از اواخر روز جمعه آغاز شد، بخش‌های زیادی از استان‌ سیستان و بلوچستان، بویژه جنوب آن را درگیر کرده است. شهرستان‌های زیادی در این استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و برخی از آنها به شکل کامل در سیل محاصره شده‌اند.

در همین راستا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شهر ۵۰ میلیون وام و ۱۲ میلون بلاعوض در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد، گفت: در روستاها نیز ۴۰ میلیون تومان وام و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض تعلق می‌گیرد.

همچنین رئیس کمیته امداد از پرداخت دوبرابری مستمری دی و بهمن‌ماه مددجویان در مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان خبر داد و گفت: محموله‌های کمک‌های مردمی آماده ارسال به مناطق سیل‌زده کشور است.

در عین حال مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: تمامی کارگران بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

هجوم هفته: گاندوها

سیل جنوب سیستان و بلوچستان را در نوردیده و خانه‌های بسیاری خراب کرده است. اما ماجرا به این جا ختم نمی‌شود. گاندوها در سطح روستاها و مراکز سیلابی ممکن است جولان بدهند. اداره‌ کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرده پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه‌ها و سدها در منطقه و به تبع آن سردی هوا، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش بویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد. خواهشمند است نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است خودداری شود!

خبر انگیزشی هفته: افزایش وام ازدواج

«علی‌اصغر یوسف‌نژاد»، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، روز سه‌شنبه در تشریح مصوبات نشست این کمیسیون، اظهار کرد: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ میزان وام ازدواج در سال آینده به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

هشدار هفته: برف و سرما

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا آخر این هفته هوای برفی و بارانی در بیشتر مناطق کشور غالب است و از روز شنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که با تاثیر آن بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز