وزیر کشور:

آسیب‌های اجتماعی را فقط در حوزه اجتماعی، به صورت پیشگیرانه می‌توان حل کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۴:۳۵
کد خبر: ۹۵۲۴۷۵
آسیب‌های اجتماعی را فقط در حوزه اجتماعی، به صورت پیشگیرانه می‌توان حل کرد
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی را فقط می‌توان در حوزه اجتماعی و به صورت پیشگیرانه حل کرد، امیدواریم این مسئله را از همین مسیر به صورت دقیقت پیش ببریم و بتوانیم به موفقیت برسیم

به گزارش گروه اجتماعی‌خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی،وزیر کشور، در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز ادامه جلسات گذشته بود و در آن مباحث نحوه استفاده از ظرفیت نهادهای دینی در مدیریت اجتماعی کشور مطرح شد و میزان تاثیر آنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور با بیان این موضوع که گزارش‌ها، نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های علمی، تاثیر نهادهای دینی در حوزه اجتماعی را بسیار بالا نشان می‌دهد، اظهار کرد: مقرر شد در طرحی به عنوان سندی بالادستی، همکاری میان نهادهای دینی با مدیرتی اجتماعی کشور و تقسیم کار مناسب در هر بخش مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رحمانی فضلی در ادامه به فضای مجازی پرداخت و عنوان کرد: گزارش دقیقی در مورد حوزه فضای مجازی که استفاده مثبت از آن همواره مورد تاکید است نیز در این جلسه ارائه شد. باید دانست آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد نگران کننده است، پس کارگروهی در همین راستا تعیین شد تا این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهد و استفاده مثبت از فضای مجازی به صورت دقیق صحیح مشخص شود.

وزیر کشور در ادامه به حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در کارگروهی همکاری میان حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت عملی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از ظرفیت‌های حوزه در مدارس بهره بگیریم و بتوانیم از ظرفیت های این نهاد دینی استفاده لازم را ببریم.

این مقام مسئول در‌پایان تصریح کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی  را فقط می‌توان در حوزه اجتماعی و به صورت پیشگیرانه حل کرد، امیدواریم این مسئله را از همین مسیر به صورت دقیقت پیش ببریم و بتوانیم به موفقیت برسیم.

نظر شما