سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

ارجاع ۵۰۰ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی/ اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۰:۲۵:۲۴
کد خبر: ۹۵۵۱۳۲
ارجاع ۵۰۰ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی/ اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان
سید یاسر رایگانی گفت: طی 10 ماه اخیر تعداد 494 هزار و 76 پرونده داشته ایم که شامل 384 هزار و 346 پرونده کالا و خدمات، 71 هزار و 2 پرونده قاچاق کالا و ارز و 38 هزار و 728 پرونده بهداشت، دارو و درمان می باشد و متخلفان به پرداخت 49 هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد. رایگانی در ابتدا با ارائه عملکرد سازمام تعزیرات حکومتی آمار ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه (306 روزه) را اعلام کرد و گفت: طی 10 ماه اخیر تعداد 494 هزار و 76 پرونده داشته ایم که شامل 384 هزار و 346 پرونده کالا و خدمات، 71 هزار و 2 پرونده قاچاق کالا و ارز و 38 هزار و 728 پرونده بهداشت، دارو و درمان می باشد و متخلفان به پرداخت 49 هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

رایگانی ادامه داد: تعداد 351 هزار و 32 پرونده شامل 279 هزار و 615 پرونده کالا و خدمات، 43 هزار و 43 پرونده قاچاق کالا و ارز و 28 هزار و 374 پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده است و جمعاً 165 هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌شده و 996 میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌شده است و مأموران اجرای احکام موفق به اخذ 6 هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شده‌اند.

سخنگوس سازمان‌تعزیرات حکومتی در ادامه به بیشترین احکام صادره در یک‌ماهه اخیر پرداخت و بیان کرد: یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد به پرداخت 21 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در قانون برای کالاهای مصرف شخصی به پرداخت 112 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

او در خصوص بیشترین احکام اجراشده در یک ماه گذشته نیز اظهار کرد: مبلغ 841 میلیون ریال از فردی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن ایمین اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و 401 میلیون ریال می‌باشد.همچنین جریمه یک میلیارد و 908 میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید اخذ شد.

رایگانی در رابطه با آمار پرونده‌های احتکار کاغذ در 10 ماهه نخست سال، خاطر نشان کرد: 21 پرونده با ارزش 38 میلیارد ریال تشکیل شده است که 19 پرونده مختومه شد، 7 پرونده حکم قطعی صادر شده و متخلفان 5 میلیارد و 618 میلیون ریال محکوم شده اند، 3 پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفته، 2 پرونده عدم صلاحیت صادر شده، 7 پرونده نیز قرار صادر شده است.

این مقام مسئول در خصوص گزارش عملکرد گشت های مشترک سازمان‌تعزیرات حکومتی تا پایان دی ماه سال جاری، تصریح کرد: تعداد 26 هزار و 827 تیم گشت مشترک اقدام به برگزاری 129 هزار و 630 بازرسی کردند که در این میان 45 هزار و 764 واحد دارای تخلف، 50 هزار و 848 واحد بدون تخلف مشاهده و 33 هزار و 18 واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند. مجموعه 46 هار و 269 پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت 928 هزار میلیارد ریال جرای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رایگانی در خصوص پرتکرار ترین پرونده های تخلفات در ده ماه گذشته از سال جاری، اظهار کرد: به ترتیب شامل عدم درج قیمت 412 هزار و 616 پرونده، گرانفروشی 116 هزار و 832 پرونده، عدم ارائه فاکتور خرید 42 هزار و 240 پرونده، عدم صدور فاکتور 27 هزار و 164 پرونده و تقلب 24 هزار و 680 پرونده بوده است.

این‌ مقام مسئول با بیان این موضوع که بیشترین پرونده های متشکله در گشت های مشترک مربوط به استان تهران با 8 هزار و 390 پروند و کمترین پرونده متشکله مربوط به استان کردستان 752 پرونده می باشد، به مهم ترین‌پرونده های استانی سازمان تعزیرات حکومتی پرداخت و عنوان کرد: در استان آذربایجان شرقی برابر شکایت مدیریت بانک تجارت منطقه آذربایجان شرقی در مورد عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالاهای مطرح شده نشده و مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیش از 9 میلیارد ریال به بانک و همچنین طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت مبلغ نزدیک 10 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت شش ماه محکوم شد. در استان زنجان تیم بازرسی ویژه با حضور رییس شعبه تعزیرات حکومتی از یک واحد صنعتی ریخته گری بازدید و مشخص شد واحد مذکور بجای تولید صنعتی اقدام به استقرار 1580 دستگاه ماینر و منبع تغذیه کرده که بلافاصله پرونده ای در شعب این اداره کل تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت 23 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

او ادامه داد: در استان آذربایجان غربی مدیرعامل یک شرکت بازرگانی به دلیل قاچاق 48 هزار و 605 کیلوگرم مس با شکایت گمرک سرو به پرداخت 500 میلیارد ریال جزای نقدی و یک سال ممانعت از فعالیت محکوم شد.در استان همدان با تشکیل پرونده قاچاق پوشاک تاناکورا در شعبه اول قاچاق کالا و ارز و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم که این محموله را در زیر بار سبوس یک دستگاه کامیون جاسازی کرده بود؛ به ضبط محموله و خودرو و همچنین پرداخت 5 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. در استان سیستان و بلوچستان مأمورین پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر در محل ایست و بازرسی و در حین کنترل خودروهای عبوری، توانستند مقدار 25 تن شیرخشک قاچاق را از یک دستگاه خودروی تریلر کشنده کشف کنند . این مقدار شیرخشک از مبدأ استان های مرکزی کشور به قصد خروج از مرز به مقصد کشور پاکستان در حال حمل بود که با هوشیاری مأمورین ، قاچاقچی در اقدام خود موفق نبود . شعبه رسیدگی کننده بنا بر اینکه این مقدار شیرخشک بدون مدرک و خارج از ضوابط در حال حمل بوده، رأی بر ضبط کالا و جریمه 6 میلیارد و 884 میلیون ریالی متهم صادر کرد.

رایگانی در خصوص شهرستان های تهران نیز گفت: پرونده گرانفروشی ذرت و جو در گشت مشترک تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران به میزان 5 میلیارد و 702 میلیون ریال تشکیل و در حال رسیدگی است. پرونده نگهداری کالای قاچاق از نوع پارچه –خط کش – چای ساز در یک انبار در شهرستان های استان تهران به ارزش 5 میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: در استان البرز متهم پرونده تولید و عرضه تنباکوی تقلبی به پرداخت 25 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.همچنین مدیرعامل شرکت قاچاق کیس ماینر های تولید رمز بیت کوین به پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. در استان مرکزی عامل خرید، فروش، حمل و نگهداری 126 طاقه پارچه به پرداخت 2 میلیارد و 160 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط محموله به نفع دولت و اضافه شدن ارزش خودرو حامل کالای قاچاق محکوم شد.

این‌مقام مسئول ادامه داد: در استان تهران متهمین عدم ایفای تعهد در دو پرونده، به اعاده 28 میلیون یورو و 205 میلیون یورو (جمعا 233 میلیون یورو) در حق بانک شاکی محکوم شدند. 5 پرونده با موضوع گرانفروشی کاغذ با ارزش 85 میلیارد ریال نیز تشکیل و رسیدگی شده است. در استان کردستان ماًموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سنندج، یک دستگاه خودرو خارجی بی آم دبلیو (BMW) مدل 2016 را توقیف و پس از استعلام از سامانه شماره‌گذاری راهور ناجا مشخص شد که پلاک منصوبه بر روی خودرو متعلق به یک دستگاه خودروی 206 تیپ 3 مدل 97 است نسبت به توقیف اتومبیل موصوف اقدام و نهایتاً خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد و رئیس شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج پس از احراز تخلف،حکم به ضبط خودرو و پرداخت 9 میلیارد و 308 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر کرد که این حکم در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

وی در رابطه با پرونده های استان بوشهر و قزوین نیز گفت: در استان بوشهر با گزارش اعلامی از سوی مأمورین کلانتری 11 شهر نخل تقی که در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مظنون و در بازرسی از آن تعداد 949 دستگاه تلفن همراه و تبلت کشف و توقیف شد و با ارسال گزارش برای رسیدگی پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان کنگان و احراز تخلف، متهم به دلیل حمل کالا قاچاق به ضبط محموله و خودروی حامل آن و پرداخت 9 میلیارد و 211 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.همچنین در استان قزوین قاچاقچیان 13هزار پاکت سیگار قاچاق پس از احراز تخلف به پرداخت یک میلیارد و 640 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

رایگانی تصریح کرد: در استان اردبیل پرونده قاچاق گرانول از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به این اداره کل واصل و متهمین در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار به پرداخت 614 میلیارد و 595 میلیون ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم شدند. همچنین در استان فارس پرونده قاچاق 4 دستگاه خودرو که متهم علاوه بر ضبط خودرو به پرداخت 28 میلیارد ریال جریمه نقدی با حکم شعبه پنجم این اداره کل محکوم شد. پرونده قاچاق یک دستگاه خودروی مرسدس بنز که متهم با حکم شعبه پنجم تعزیرات استان به ضبط خودرو پرداخت جریمه به میزان 20 میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد. در استان خراسان جنوبی نیز قاچاقچیان 747 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق به پرداخت 2 میلیارد و 651 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط محموله محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: در استان مازندران مدیرعامل یک شرکت به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی به تعلیق کارت بازرگانی و اعاده 521 هزار و 786 لیر دریافتی به بانک شاکی محکوم شد. در استان کرمان مأمورین پلیس راه شهرستان جیرفت یک دستگاه خودرو بنز الگانس مدل 2013 به ظن قاچاق کشف و پس از ارسال پرونده به تعزیرات و عدم شناسایی کامل متهم و عدم حضور، رای غیابی مبنی بر پرداخت 30 میلیارد ریال جریمه صادر و به علت بلاصاحب بودن کالای مکشوفه تا تعیین تکلیف نهایی خودرو مذکور به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضبط شد.

وی افزود: در استان خوزستان گزارشی در مورد قاچاق البسه توسط یک دستگاه کشنده ولوو از سوی نیروی انتظامی خوزستان به اداره کل تعزیرات حکومتی اهواز ارسال و رئیس شعبه هفتم پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهم، حکم به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت 7 میلیارد و 129 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که حکم صادره با اعتراض متهم در شعبه تجدیدنظر بررسی و تائید شد. همچنین در استان سمنان عامل قاچاق 124 دستگاه ماینر به دلیل نگهداری کالای قاچاق به پرداخت 4 میلیارد و 590 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط ماینرها محکوم شد که این حکم در مرحله اجرا است.

وی در رابطه با مهم‌ترین پرونده های تعزیراتی استان اصفهان یادآور شد: طی طرحی نوآورانه در شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اصفهان ، پزشکانی که به اخذ حق ویزیت و هزینه جراحی و خدمات پزشکی مازاد برتعرفه قانونی متهم هستند و تخلف آنها در شعبه محرز می شود با موافقت خود ایشان به جای درج در پرونده پزشکی به ارائه خدمات رایگان شامل جراحی، ویزیت و خدمات پزشکی رایگان برای افراد بی بضائت تحت پوشش بهزیستی و کمیته حضرت امام (ره) و دانش آموزان نیازمند محکوم شدند که از احکام صادره در این زمینه می توان به این موارد اشاره کرد:

الف : محکومیت پزشک متخصص و جراح ارتوپدی به 50 عمل و 100 نفر ویزیت رایگان

ب: محکومیت پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری به ویزیت 100 نفر بی بضائت

ج: محکومیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی کودکان به 300 ساعت ارائه خدمات مشاوره.

رایگانی در پایان در خصوص پرونده های استان یزد، گیلان و ایلام عنوان کرد: مدیرعامل یک شرکت به دلیل احتکار مواد اولیه تولید در شعبه چهارم بدوی به پرداخت 21 میلیارد جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. در استان گیلان نیز قاچاقچیان گوشی و البسه در شعبه اول ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رشت به ضبط کالا و پرداخت 2 میلیارد و 755 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که ین احکام اجرا شده است و در استان ایلام متخلفان 7 پرونده عرضه خارج از شبکه و عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی و قاچاق کالا به پرداخت 134 میلیارد و 391 میلیون ریال جریمه محکوم شدند و احشام موضوع قاچاق نیز با ارزش یک میلیارد و 292 میلیون ریال به علت عدم شناسایی مالک به نفع ستاد اجرایی فرمام امام (ع) ضبط شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز