شمار قربانیان کرونا به سرعت در حال افزایش

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۸:۴۵:۱۰
کد خبر: ۹۶۴۴۳۷
شمار قربانیان کرونا به سرعت در حال افزایش
شمار قربانیان کرونا به ۱۵۲۳ تن رسیدوزارت بهداشت چین بامداد شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به یکهزار و ۵۲۳ تن رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند که با جان باختن ۱۳۹ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌ باختگان ناشی از این بیماری به یکهزار و ۵۲۳ نفر رسیده است.

فرانس پرس به نقل از منابع بیمارستانی در چین گزارش داد که با ابتلاء ۲ هزار و ۶۴۱ تن در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته به این ویروس، شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۶۶ هزار و ۴۹۲ نفر افزایش یافته است.

کمیسیون بهداشت ملی چین نیز روز جمعه گزارش داد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون یک هزار و ۷۱۶ پزشک، پرستار و کادر پزشکی به کرونا آلوده شده‌اند.

در همین ارتباط، سازمان هواپیمایی بین‌المللی کشوری(ایکائو) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که درامد ایرلاین‌های بین‌المللی به دنبال انتشار ویروس کرونا، بین چهار تا پنج میلیارد دلار کاهش یافته است.

طبق برآوردهای ایکائو، ژاپن احتمالا به خاطر انتشار ویروس کرونا، حدود یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار از درآمد گردشگری‌ را از دست بدهد. همچنین پیش بینی می‌شود که این بیماری یک میلیارد و۱۵۰ میلیون دلار نیز به بخش گردشگری تایلند خسارت زده باشد.

براساس گزارش وزارت بهداشت و مسکن مصر با ورود ویروس کرونا به این کشور در روز جمعه، مصر نخستین کشور آفریقایی است که این بیماری در آن شناسایی شد.

وزارت بهداشت و پیشگیری جامعه امارات نیز گزارش داد که از هشت مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور، تاکنون سه نفر بهبود یافته‌اند.

دولت چین در حال بررسی راهکارهای مختلف از جمله تولید و واردات دارو است تا بتواند این مشکل را برطرف کند.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبئی شروع شد، از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

نظر شما