مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی:

نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال ۹۹/ اضافه شدن مینی‌بوس به مدهای حمل و نقل

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۳:۵۴:۳۹
کد خبر: ۹۷۸۹۲۲
نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال ۹۹/ اضافه شدن مینی‌بوس به مدهای حمل و نقل
محمود ترفع در رابطه با برخی برنامه‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در سال 99 توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، در رابطه با مهمترین اقدامات در دست انجام در سال ۹۹  گفت: مهمترین اقدام ما نوسازی ناوگان خواهد بود و برای سال آینده مناقصه‌ای برگزار خواهیم کرد که در آن مناقصه، اتوبوس‌های برقی و گازسوز به ناوگان حمل و نقل اضافه شود.

او افزود: بناست این اعتبار از منابع مالی شهرداری تأمین شود و اگر بتوانیم از دستورالعمل دولتی برای نوسازی ناوگان استفاده کنیم اتفاق خوبی خواهد افتاد و در حال پیگیری هستیم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تاکید بر اینکه مناقصه‌ای که در سال ۹۹ بناست به اجرا گذاشته شود از منابع شهرداری تامین خواهد شد، گفت: دولت در گذشته دستورالعملی داشته است و شرایط به گونه‌ای بوده که نتوانستیم از آن استفاده کنیم در برخی از شرایط عنوان شده شرکت خودروسازی باید سپرده بگذارد و در برخی دیگر تسهیلات دولت بعد از یک سال از بهره‌برداری اتوبوس ارائه خواهد شد که اگر پول داشتیم نیازی به این تسهیلات نبود و مشکل در خرید ناوگان داریم.

ترفع اظهار کرد: با توجه به اینکه نوسازی ناوگان ضروری از طریق منابع مالی شهرداری انجام می‌شود و تأکیدات شهردار تهران هم تاکید بر توسعه است سعی کردیم که اتوبوس های برقی هم بدان اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه مناقصه در سال ۹۸ برای ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار شد، گفت: این مناقصه شرکت کننده نداشت و برای سال ۹۸ مناقصه برگزار کردیم که ۶۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۲۰۰ دستگاه سی ان جی در آن دیده شد اما متاسفانه شرکت‌کننده نداشت و ان‌شاءالله با تغییر شرایط بعد از عید مجدداً مناقصه برگزار خواهد شد.

ترفع در رابطه با شرایطی که این مناقصه در سال ۹۸ برگزار شده بود، عنوان کرد: این مناقصه در چهار وجه بود. یکی اینکه 10دستگاه اتوبوس تک کابین از طریق تهاتر با اموال شهرداری بنا بود تامین شود و دیگر اینکه ۶۰ دستگاه اتوبوس برقی به صورت نقدی به سیستم وارد شود. بخش دیگر اینکه خرید  ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به مناقصه گذاشته شده بودیم و در پایان دهد  10دستگاه ون برای معلولین هم بنا بود به سیستم اضافه شود که متاسفانه این مناقصه شرکت‌کننده نداشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در رابطه به دلیل عدم شرکت برخی افراد گفت: برخی خودروسازان گفتند نتوانستند تضمین بانکی را تامین کنند و برخی دیگر عنوان کردند در پایان سال امکان گرفتن ضمانت را ندارند؛ امیدوارم این دلایل درست باشد و در سال آینده مناقصه برگزار می‌شود در این مناقصه شرکت کنند.

ترفع در مورد مهمترین اقدامات این مجموعه در سال ۹۸  عنوان کرد:  ۱۱۷ دستگاه مینی‌بوس با استانداردهای لازم و فیلتر جذب دوده بناست به سیستم حمل و نقل اضافه شود که ۶۰ دستگاه آن را تحویل گرفتیم و سایرین را نیز در سال ۹۹ تحویل خواهیم گرفت؛ همچنین ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین نو با استفاده از منابع شهرداری برای خطوط تندرو به سیستم اضافه کردیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: علاوه بر آن اعلام هوشمند برای اتوبوس‌های تندرو برای نابینایان نیز راه‌اندازی شد و ساماندهی شبکه خطوط اتوبوس‌ها را انجام دادیم و همچنین مد مینی‌بوس را اضافه خواهیم کرد.

او اضافه کرد: مینی‌بوس در گذشته وجود داشته و بنا داریم تا مجدداً احیا کنیم و در جاهایی که تقاضا وجود دارد آنها را به سیستم اضافه کنیم

نظر شما