نوروزنامه ۹۹

اسدی: تشکیل ۳ کارگروه در حوزه جوانان در سال ۹۹/ افزایش نشاط اجتماعی با تاکید بر عزم ملی

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۲۳:۳۷:۱۳
کد خبر: ۹۷۹۳۰۳
اسدی: تشکیل ۳ کارگروه در حوزه جوانان در سال ۹۹/ افزایش نشاط اجتماعی با تاکید بر عزم ملی
مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های انجام شده در سال 98 و برنامه‌های آینده برای سال 99 تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روح‌الله اسدی، مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در خصوص عملکردهای حوزه جوانان در سال 98 گفت: سال گذشته، سال پر فراز و نشیبی بود که با سیل آغاز شد و با کرونا به پایان رسید. به علاوه با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه بودیم اما در مجموع در حیطه جوانان عملکرد استان‌ها، قابل دفاع بود و با وجود مشکلات تمام برنامه‌های مصوب را اجرایی کردند. 

او ادامه داد: ستادهای ساماندهی رشد نسبی خوبی داشتند. از سطح ملی و شهرستانی هم برنامه‌ها برگزار شده و هم فرماندهان و هم استانداران تمام برنامه‌های تدوین شده را انجام دادند. البته برنامه‌های هر استان در سالی که گذشت تدوین شد و برا وزیر محترم ارسال شد تا از شرایط موجود در هر استان بهره‌مند شود. 

اسدی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در سال گذشته رقم خورد، توضیح داد: دبیرخانه های ستاد فرماندهی از طرف وزارت انجام شد و هر استان مشکلات خود را مطرح و راه کار خود را ارائه داد. 

 مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه عزم ملی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود، بیان کرد: عزم ملی راه حل تمامی مشکلات از زمان انقلاب تا دوران جنگ و اکنون شیوع ویروس کرونا بوده و هنوز هست. چنانچه در حوزه ما یک بخش فرابخشی وجود دارد که مسئول رسیدگی به مشکلات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در امور جوانان خواستار عزم ملی هستیم، گفت: مهمترین بستر قانونی برای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، ستاد ساماندهی امور جوانان است. این ستاد در سطح ملی در سال 84، در سطح استانی در سال 86 و در سطح شهرستان از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد. این یک بستری برای استانداران، سیاست‌گذاران و مدیران است تا از این بستر به خوبی استفاده کنند و مشکلات جوانان را حل کنند. 

او در خصوص برنامه های سال 99 بیان کرد: جوانان دارای نیازها و مطالبات متعددی هستند؛ از حوزه اشتغال و مسکن و اوقات فراغت گرفته تا بحث هویت آموزشی که اصطلاحا در نظام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کشور به عنوان امور جوانان از آن یاد می‌شود. در همین راستا سند توسعه فرابخشی امور جوانان که برنامه جامع و نقطه عطفی در برنامه حوزه جوانان است را با توجه به شرایط امروز جامعه و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به بازنگری و برنامه عمل ملی داریم. بر همین اساس عمده کار ما در سال آینده همین موضوع خواهد بود.

اسدی به تشکیل 3 کارگروه در حوزه جوانان اشاره کرد و توضیح داد: 3 کارگروه در نظر گرفتیم؛ اولین کارگروه در درون وزارتخانه برای صاحب نظرانی که در این حوزه فعالیت هستند، کارگروه دوم در دستگاه‌های عضو ستاد ملی داریم که کارشناسان تاثیرگذارشان عضو هستند و کارگروه سوم متشکل از اساتید هستند که مجموع خروجی این 3 کارگروه منجر به این خواهد شد که در دبیرخانه جوانان به سند تبدیل شود و در نهایت به مرحله اجرا برسد. 

 مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در راس کارهای ما قرار می گیرد موضوع نشاط اجتماعی است، عنوان کرد: در سال 99 به این موضوع نقش پررنگ‌تری خواهیم داد. البته نشاط اجتماعی هم خود نیاز به عزم ملی دارد و در بحث نشاط اجتماعی باید وظیفه هر دستگاه مشخص و در آنجا هم افزایی شود. در این راستا باید توجه داشت که نباید جزیره‌ای عمل کنیم و همگی در راستای یک هدف واحد گام برداریم و از طرفی فرآیند ما قابل اندازه‌گیری باشد تا بتوانیم نشاط اجتماعی را هرچه بیشتر در جامعه بیشتر و بیشتر کنیم.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای سال آینده در نظر داریم، پررنگ کردن نقش جوانان و ستادهای ساماندهی استان‌هاست. البته این کار جزو آئین‌نامه بوده و اطلاعات آن در انتهای سال جمع‌آوری شده و باید برای جوانان حکم صادر شود تا مانند سایر اعضا در این ستادها حضور داشته باشد. این کار برای این است که در همه ستادها، جوانان حضور پیدا کنند و بتوانند تحلیل بهتری از برنامه ستادها و خروجی کارها داشته باشند .

اسدی اشاره کرد: از طرفی کارهای ما از بخش کمی سازی به بخش کیفی سازی پیش رود. باید توجه داشت که جلسه‌ای که تشکیل می‌شود، خروجی ملموس و قابل اهمیتی داشته باشد. به علاوه از ایده‌های جوانان در این ستادها استفاده می‌کنیم و جوانان نیز با چالش‌های دستگاه‌های دولتی بیشتر آشنا خواهند شد. این موارد از عمده کارهایی بود که در نظر داریم در سال آینده با کمک همکاران در کل کشور انجام دهیم.

این مقام مسئول در پیامی نوروز 99 را تبریک گفت و عنوان کرد: امسال با مشکلات و تهدیدهای بسیار آغاز شد اما عملا دیده شد جوانان ما از این تهدیدها فرصت ساختند. در ماجرای سیل همانگونه که دیدیم سمن‌ها نقش بسیار پررنگی را ایفا کردند. در واقع جوانان جلوتر از دولت حرکت کردند بنابراین باید بگویم جوانان مسیر خود را پیدا کرده‌اند و از این مشکلات فرصت خلق کردند. در واقع فرصتی که در تهدید وجود دارد در خود فرصت وجود ندارد. جوانان این موضوع را کشف کرده‌اند و هرگاه به مشکلی می‌خورند علاوه بر حل مشکل شرایط بهتری را ایجاد کردند. آرزوی موفقیت برای جوانان دارم و از دستگاه‌های دولتی درخواست دارم که با جوانان همراه باشند تا به همراه جوانان آینده خوبی برای کشور بسازیم.

نظر شما