مردی که مغز انیشتین را از سرش خارج کرد!

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۱۰:۴۰
کد خبر: ۹۸۳۴۱۹
مردی که مغز انیشتین را از سرش خارج کرد!
آشفتگی میزکار ناتمام انیشتین، توماس هاروی را به فکر شکافتن مغز این دانشمند بزرگ کرد تا به دنبال این اتفاق تفاوت مغز نابغه این دانشمند را با افراد عادی کشف کند.

به گزارش گروه گوناگون خبرگزاری برنا؛ آلبرت اینشتین یکی از باهوش ترین انسان های روی زمین بود.

یکی از نکات قابل توجه در مرگ اینشتین، بیرون آوردن مغز او توسط یک آسیب‌شناس به نام «توماس هاروی» بود که طی همان هفت ساعت پس از مرگ تا انتقال جسد به خانه صورت گرفته است. او که بعدها مدعی شد با رضایت پسر اینشتین دست به این کار زده است، به دنبال کشف تفاوت مغز نابغه آلمانی با مردم عادی بود.

صبح روز 18 آوریل ساعتی پس از اعلام خبر درگذشت فیزیکدان و نابغه مشهور جهان آلبرت اینشتین در بیمارستان پرینستون آمریکا، رالف مورس عکاس مجله لایف این شانس را پیدا کرد تا تنها کسی باشد که از دفتر کار و نیز محل زندگی او عکاسی کند.

عکس هایی که رالف مورس از دفتر کار اینشتین برداشت، به سرعت به صفحه اول بسیاری از روزنامه ها رفت و از نوشته ناتمام روی میز به عنوان راز بزرگ نام برده شد اما عکس هایی که وی از خانه اینشتین برداشت به خواست پسر وی تا چند دهه بعد منتشر نشد و در آرشیو مجله لایف باقی ماند.

آلبرت انیشتین قطعا یکی از بزرگترین نوابغی است که تا کنون متولد شده است وی در سال 1879 در اولم آلمان به دنیا آمد.پدر آلبرت،هرمان اینشتین یک فروشنده بود که بعدها یک کارخانه الکتروشیمیایی را تأسیس کرد و مادرش،پاولینه کُخ نام داشت.

او به دلیل تأثیرات چشمگیرش،به عنوان یکی از بزرگ ترین فیزیکدانانی شناخته می شود که به این جهان پا گذاشته اند.انیشتن از علمای فیزیک نظری بود که نظریه نسبیت،مشارکت اصلیش در فیزیک به شمار می آید. عده زیادی از بزرگان علم او را به عنوان نابغه ای بی همتا و بزرگترین دانشمند جهان می خوانند. بسیاری از نظریات و تحقیقات اینشتین باعث ایجاد تغییرات اساسی در روند پیشرفت علم در جهان شده و تاثیرات پایداری به ارمغان داشت.خدمات او در راستای علم قابل ستایش است.

مطالب این بخش از صفحه گوناگون برنا صرفا جنبه سرگرمی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز