اختصاص ۲ هزار تخت تامین اجتماعی به مبتلایان کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۰:۴۵:۲۷
کد خبر: ۹۸۳۴۹۸
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ دو هزار تخت از ظرفیت‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیرعباس منوچهری روز پنجشنبه درخصوص مهمترین اقدامات معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ اظهار داشت: توسعه ظرفیت‌ها در بخش درمان ملکی همچون افتتاح مراکز درمانی سرپایی (۸ درمانگاه)، افتتاح ۲۱ پروژه توسعه، بازسازی و ارتقاء مراکز درمانی، ارتقاء شیفت مراکز درمانی سرپایی (۶ درمانگاه) و اجرای طرح ارجاع داخلی در تمام مراکز ملکی از مهمترین اقدامات سال ۹۸ به شمار می رود.

به گفته وی، براساس طرح ارجاع داخلی ۱۳.۵ درصد از ویزیت پزشکان متخصص و ۶۵ درصد از بازخورد مراجعات پزشکی از طریق سیستم ارجاع انجام می‌پذیرد.

 منوچهری تصریح کرد: استقرار سامانه استحقاق‌سنجی و رفع همپوشانی اتوماتیک کشوری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین بیمه سلامت و به روزرسانی پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی نیز از دیگر اقدامات موثر این معاونت در سال ۹۸ محسوب می شود.

وی ادامه داد: توسعه بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در ارائه خدمات درمانی مراکز ملکی همچون؛ استقرار کشوری کاردکس و تریاژ الکترونیک پرستاری، سیستم PACS، اجرای فراخوان هوشمند و منشی الکترونیک (نوبت دهی غیرحضوری؛ تلفنی، اینترنتی، USSD، تلفن همراه)، راه اندازی ایجاد داشبورد هوشمند مدیریتی BI تجهیزات پزشکی و بهره گیری از سیستم تصمیم یار به منظور مکانیزاسیون (ماشینی کردن) بودجه ریزی نگهداشت تجهیزات پزشکی و توسعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در فرایند خرید خدمت از مراکز تشخیصی - درمانی طرف قرارداد همچون  توسعه نسخه الکترونیک در مراکز درمانی ملکی در جهت استقرار پرونده الکترونیک سلامت بیمه ای، ارائه وب سرویس ثبت جلسات دیالیز، آماده سازی سامانه پذیرش و پردازش الکترونیک کلیه اسناد درمانی طرف قرارداد (CMDS) هم از اهم اقدامات معاونت درمان در یک سال اخیر است.

این مقام مسئول همچنین به ثبت و تایید اینترنتی و اخذ اصالت داروهای مصرفی در بخش بستری (فاکتورهای خونی) اشاره و اظهار کرد: اصلاح و بهسازی واحدهای لندری، سیستم‌های تهویه اتاق‌های عمل و اجراء برنامه‌های ارتقاء سلامت محیط کار کارکنان سازمان تامین اجتماعی و پیشگیری از حریق در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز در یک سال اخیر محقق شده است.

به گفته معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همکاری با کمیته مکسا به منظور همسان‌سازی کدینگ تجهیزات پزشکی با توجه به تجربه تخصصی انجام یکسان سازی کدینگ تجهیزات مصرفی در مراکز تابعه و تداوم برنامه تشکیل پرونده الکترونیک بیماری‌های مزمن (دیابت، فشار خون، ایسکمیک قلبی و اعصاب و روان) در مراکز ملکی و افزایش  ۴۰۰ هزار پرونده نیز از دیگر اقدامات اساسی این معاونت در این بازه زمانی است.

منوچهری در ادامه با بیان این که در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفته اند؛ گفت: توسعه بیماری‌های تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک با افزایش و اجراء آزمایشی برای بیماری‌های هیپوتیروئیدی، آسم و COPD در پلت فرم جدید نسخه الکترونیک به صورت پایلوت، بازنگری سطح‌بندی مراکز درمانی، اختصاص منابع مالی (بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان) و ۲۰۰۰ تخت از ظرفیت‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی ملکی نیز از اقدامات اثربخش معاونت درمان در ماه‌های اخیر است.

وی همچنین تاکید کرد: پذیرش ۴ هزار بیمار مشکوک به کرونا ویروس که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر معالجه، درمان و ترخیص شده اند نیز از وقایع یکم تا ۲۳ اسفند ماه سال ۹۸ محسوب می شود.

نظر شما