مسمومیت الکلی ۴۸ مشهدی را راهی بیمارستان کرد

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۶:۳۰:۱۳
کد خبر: ۹۸۴۲۸۵
مسمومیت الکلی ۴۸ مشهدی را راهی بیمارستان کرد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از اول اسفند پارسال تاکنون ۴۸ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی و دست ساز دچار مسمومیت شده و در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از اول اسفند پارسال تاکنون ۴۸ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی و دست ساز دچار مسمومیت شده و در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شدند.

حمیدرضا رحیمی افزود: این تعداد مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سه نفر آنان به دلیل شدت عوارض جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۲۴ نفر از این تعداد تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۲۱ نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

وی گفت: برخی با این تصور غلط که مصرف الکل آنان را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند، مبادرت به خوردن الکل می‌نمایند در حالی که خوردن الکل به هیچ عنوان در درمان کرونا تاثیری ندارد.

رئیس بخش مسمومیت‌های بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز گفت: افرادی که با علائم مسمومیت با الکل مراجعه می‌کنند یا اختلال هوشیاری دارند یا دچار تشنج، بی‌قراری و اختلال کارکرد کلیه‌ها هستند که در نهایت دچار مرگ مغزی یا نارسایی چند عضو بدن می‌شوند.

بیتا دادپور، نابینایی و ازکار افتادن کلیه را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف الکل دانست.

وی افزود: بخش مسمومین بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اکنون به عنوان مجهزترین واحد درمان و مداوای انواع مسمومیت ‌ها در شمال شرق کشور است.

مسمومین سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام نیز گفت: تعداد افراد دچار مسمومیت با الکل در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشکده به ۱۳۰ نفر رسیده است که ۱۴ نفر از این تعداد بر اثر شدت عوارض مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.

محمد افکار افزود: تعدادی از مسموم شدگان به صورت سرپایی مداوا شده و برخی به مشهد اعزام شدند و برخی نیز همچنان در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۹ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی در این شهرستان دچار مسمومیت شدند که یک نفر آنان فوت کرده است.

مصطفی افشار نیک افزود: یک نفر از این افراد نیز به دلیل وخامت حالش به مشهد اعزام شده و یک نفر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیشابور بستری است.

براساس گزارش مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه تاکنون مسمومیت ناشی از مصرف الکل در مناطق زیرپوشش این دانشگاه‌ها گزارش نشده است.

در دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم یک نفر طی این مدت دچار مسمومیت با الکل شده که از بیمارستان مرخص شده است.

هم اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشس دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

نظر شما