حمایت بیمه‌ای کارگران آسیب دیده از کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۶:۵۷
کد خبر: ۹۸۵۴۸۱
حمایت بیمه‌ای کارگران آسیب دیده از کرونا
بیمه بیکاری کارگرانی که بر اثر شیوع کرونا از فعالیت بیکار شدند، هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگران مشمول بیمه بیکاری که حق بیمه آنان به شرط تابعیت قانون کار از طریق کارفرمایان پرداخت می شده و از اسفند 98 به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت 99 بیمه بیکاری دریافت می کنند تا بعد از رفع مشکل اقتصادی واحدهای متاثر از کرونا دوباره مشغول بکار شوند.

اصغری با بیان اینکه صرفاً افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه‌ای آنها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند افزود:فرایند نامنویسی مشمولان بیمه بیکاری ،مراجعه به سامانه بیمه ای بصورت الکترونیکی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای نامنویسی نیاز به مراجعه حضوری به هیچ یک از ادارات و شعب بیمه ای و دستگاههای اجرایی  نیست خاطرنشان کرد: اگر متقاضیان مشمول شرایط دریافت بیمه بیکاری نباشند، در سامانه حذف خواهند شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین به اختصاص کارت اعتباری اضطراری یک میلیون تومانی برای خانوار یک نفره و دو میلیونی برای 2 نفر و بیشتر که در ایام شیوع ویروس کرونا بیکار بودند شامل کارگران روز مزد،دست فروشها، رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و بین شهری و کارگران ساختمانی اشاره کردو گفت: با پالایش این مشاغل مبلغ تخصیصی طی فرایندسامانه ای در بازه زمانی تعیین شده  هفته آینده به حساب یارانه ای افراد واریز می شود.

اصغری اقساط این تسهیلات اضطراری را طی 27 ماه اعلام کرد و گفت:پس از سه ماه تنفس ، اقساط طی 24 ماه از حساب یارانه ای افراد دریافت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز