معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده رییس جمهور:

درپی تحقق عدالت جنسیتی هستیم/ دختران بازمانده از تحصیل در استان کرمان ۲ برابر پسران هستند

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۱:۳۹:۲۶
کد خبر: ۹۹۶۲۱۹
درپی تحقق عدالت جنسیتی هستیم/ دختران بازمانده از تحصیل در استان کرمان ۲ برابر پسران هستند
زهرا جواهریان به تشریح اقدامات انجام شده در جلسه سند "ارتقاء وضعیت زنان و خانواده" پرداخت و از رتبه 11 استان کرمان در زمینه عدالت جنسیتی خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا جواهریان، معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان  و خانواده ریاست جمهور در نشست رونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده گفت: براساس قانون  برنامه و بودجه قرار است، شاخص‌های عدالت جنسیتی را در تمامی استان‌های کشور شاهد باشیم.

او افزود: به کمک سه قوه و دستگاه‌های مربوطه در سال گذشته در 8 محور و 22 شاخص اصلی از سند ارتقای زنان و خانواده را توانستیم  ابلاغ کنیم. از اواخر سال 96 تصویب سند را در دستور کار قرار داد و چهارچوب  آن در استان‌ها تصویب شد.

معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور زنان  و خانواده ریاست جمهور  تاکید کرد:  سند در چهارچوب ملی تهیه شده است. 

جواهریان گفت:  اقدامات به کمک دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و کارگروه‌های اجرایی و به تصویب رسیده است. در این اقدامات فقط مرکز استان مورد بررسی قرار نمی گیرد، بلکه این ویژگی در سطح کل استان‌ها دیده شده است.

او با بیان اینکه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و پروژه‌ها پیشرفته که شامل دستاوردها در سطح استان است، افزود: اگر این سند در شورای برنامه‌ریزی به تصویب برسد می‌تواند این  امر را نشان دهنده برطرف‌سازی عدالت جنسیتی  دانست.  این امر یکی از  چالش‌ها موجود در سند ارتقای است. رتبه استان کرمان در کل کشور و در حوزه عدالت جنسیتی 11 است.

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان  و خانواده ریاست جمهور گفت:  این رتبه در شهریور 98 اعلام شد و امیدواریم ارتقا یابد. 

جواهریان تصریح کرد: کرمان در زمینه بیکاری، زنان سرپرست خانوار در رتبه 6 کشوری قرار دارد در عین حال در زمینه زنان تحصیل کرده رتبه چهارم را دارد اما بازمانده گان تحصیل دختران 2 برابر پسران هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز