شورای بین‌المللی پرستاران اعلام کرد:

تعداد پرستاران قربانی کرونا در جهان

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۲۲:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۰۵۹۲
تعداد پرستاران قربانی کرونا در جهان
بیش از ۱۰۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از همه گیری بیماری کووید ۱۹ در میان پرستاران سراسر جهان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بنابر اعلام شورای بین المللی پرستاران تاکنون فوت بیش از ۱۰۰۰ پرستار در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تایید شده و حتی این احتمال وجود دارد که رقم صحیح فوتی‌ها فراتر از آمار اعلام شده باشد.

شورای بین المللی پرستاران وضعیت فعلی را فاجعه بار خواند و کشور‌ها را به دلیل عدم حمایت کافی از سلامت کادر درمان در مدت شیوع کروناویروس جدید مورد انتقاد قرار داد.

این شورا که در ژنو مستقر است بیش از ۱۳۰ انجمن ملی پرستاری (NNA) را گردهم آورده و نماینده بیش از ۲۰ میلیون پرستار در سراسر جهان به حساب می‌آید.

بالاترین رقم مرگ‌ومیر پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک است

بررسی شورای بین المللی پرستاران نشان میدهد در کشور‌هایی که اطلاعات جداگانه‌ای از موارد فوت در میان پرستاران موجود است بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تنفسی جان خود را از دست داده اند.

در گزارش این شورا آمده است: تا ۱۴ ماه اوت مجموع موارد مرگ و میر گزارش شده در میان پرستاران در ۴۴ کشور رقم ۱۰۹۷ نفر بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، آمار‌ها حاکی از آن است تا ۱۱ ماه اوت بیشترین رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در میان پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک بوده که به ترتیب ۳۵۱ و ۲۱۲ مورد گزارش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز