آیا واقعا داروی ضدویروسی رمدسیور در درمان کرونا موثر است؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۷
آیا واقعا داروی ضدویروسی رمدسیور در درمان کرونا موثر است؟
دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: بر اساس نتایج تحقیقات سازمان بهداشت جهانی داروی ضد ویروس رمدسیور در درمان بیماران کرونایی تأثیری ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر عباس قانعی با اشاره به اینکه در تحقیقات گسترده‌ای که سازمان بهداشت جهانی با کمک کشور‌ها روی چندین هزار بیمار انجام داد و ایران نیز در این تحقیق شرکت داشت نشان داد داروی رمدسیور تأثیری در بهبودی بیماران ندارد.

وی گفت: رمدسیور در شیوه نامه کشوری ما هم از دارو‌های اصلی نبود، اما بعنوان اینکه پزشک مجاز است از آن استفاده کند در شیوه نامه کشوری آمده بود، از آنجا که این دارو پوشش بیمه‌ای در برخی بیمه‌ها هم داشت، چنانچه پزشکی تجویز کند و بیمار دچار عوارض شود باری را به بیمار تحمیل کرده است.

وی گفت: ممکن است در نشست بعدی کمیته علمی این نتایج تأثیر جدی در تصمیم گیری داشته باشد که اینهم مثل داروی فاویپیراویر که در ۱۳ مرکز کشور این دارو آزمایش شد و بی تأثیری آن اثبات و از شیوه نامه درمانی خارج شد، به احتمال زیاد ما داروی ضد ویرویسی را برای درمان نخوا هیم داشت، چون پیشتر اُسلتامیویر و فاویپیراویر و اکنون رمدسیور نیز با تحقیقات خارج می‌شود.

وی افزود: داروی اینتروفرون هم که در لیست ما وجود داشت در مرحله ابتدایی شاید تأثیر داشته باشد، ولی وقتی بیمار بستری شود تأثیر چندانی در بهبودی بیمار نخواهد داشت، بنابراین نباید هزینه‌ای به بیمار تحمیل شود، در مرحله‌ای که بیمار بستری می‌شود ما باید درمان ضد التهاب را اصل قرار دهیم که از اسفند پزشکان در حال استفاده از این روش هستند و در شیوه نامه اخیر هم این درمان بعنوان درمان اصلی ذکر شده است.

آقای دکتر قانعی گفت: بنابر این در شیوه نامه کشوری آنچه خواهیم داشت به این صورت است که هیچ داروی ضد ویروسی وجود نداشت، داروی رمدسیور هم که اجازه داده شده بود، ولی جزو شیوه نامه قطعی نبود با تحقیقات اخیر در نشست بعدی شاید خارج شود و تنها داروی ضد التهاب بعنوان داروی اصلی بیماران قلمداد می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز