۷ بازی‌ گروهی برای دورهمی‌های خانوادگی در روزهای قرنطینه و خانه‌نشینی کرونایی

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۰:۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۹۲۶۵
۷ بازی‌ گروهی برای دورهمی‌های خانوادگی در روزهای قرنطینه و خانه‌نشینی کرونایی
با شروع تعطیلات کرونایی در شهرهای قرمز و منع مسافرتها همه ما خانه نشین شده ایم اما نگران نباشید برنا برای شما پیشنهاداتی برای بازی های گروهی دارد تا دورهمی های خانوادگی تان پرهیجان و لذت بخش سپری شود.

به گزارش برنا؛ ویروس مرموز چینی ماهها  است به همه جا سرک کشیده است و به تمام کشورها  سفر کرده است و بیشتر مردم را خانه نشین کرده است؛ در این روزها که قرنطینه کرونایی را پیش روی خود داریم با وجود چنین ویروسی و البته هشدارهای مسؤولان؛ طبیعی است که فکر سفر را باید از سر خارج کنیم و همگی به اجبار در امن ترین نقطه موجود برای خود یعنی خانه‌هایمان بمانیم و ترجیح دهیم که فقط برای خریدهای کوچک و ضروری از منزل بیرون برویم.

شاید شما هم این فکر را در ذهن داشته باشید که این مهمان ناخوانده زندگی و تعطیلات  را خراب کرده است البته شاید حق با شما باشد اما بسیاری از ما درست است که به مسافرت‌ نمی‌رویم اما کماکان در خانه بزرگ‌ترهای فامیل جمع می‌شویم و البته بدون دست دادن و روبوسی و با نهایت در نظر گرفتن تمهیدات بهداشتی به گپ و گفت و گو می‌پردازیم.

حال اگر می‌خواهید جمع‌های خانوادگی تان در این تعطیلات قرنطینه ای کرونایی  برای چند ساعت هم که شده از اخبارهای معمول روزانه و البته اخبار مربوط به ویروس کرونا به دور باشد ما به شما پیشنهاد تدارک بازی‌های دسته جمعی را می‌دهیم بازی‌هایی که هم بزرگ‌تر ها و هم بچه‌ها بتوانند در آن شرکت کنند بدین ترتیب شادی و خنده را میهمان جمع خانوادگی خود خواهید کرد و خاطره‌ای خوش برای خود خواهید ساخت.

اما اگر از بازی‌های معمول و تکراری خسته شده‌اید و یا ایده‌ای برای تدارک بازی در ذهن ندارید این گزارش را از دست ندهید.

بگذارید از بازی‌هایی شروع کنیم که نیازمند جمعیت‌های کمتری است چون همانطور که می‌دانید هرچه جمعیت‌های دورهمی این روزها کمتر باشد فضا برای جلوگیری از عدم ابتلاء به بیماری کمتر خواهد بود.

1-اسم و فامیل

وقتی اسم بازی‌های گروهی به میان می‌آید بی شک اولین گزینه بازی پر طرفدار اسم و فامیل است! برای انجام این بازی همانطور که می‌دانید نیاز به وسایل چندانی ندارید، با کمک چند قلم و کاغذ می‌توانید بازی را شروع کنید، صفحه را برای اسم، فامیل، شهر، کشور و یا هر آنچه که دوست دارید ستون بندی کنید. به نوبت و یا به ترتیب حروف الفبا شروع به پر کردن کنید، توجه داشته باشید که حضور ذهن و سرعت عمل فاکتورهای برتری در این بازی هستند. هر چقدر تعداد نفرات بیشتر باشد هیجان این بازی هم بیشتر می‌شود. شیوه امتیازدهی این بازی به این صورت است که به جواب‌های مشابه ۵ امتیاز تعلق می‌گیرد و اگر کسی برای یکی از ستون‌ها پاسخ منحصر به فردی نوشته باشد که با بقیه متفاوت باشد ۱۰ امتیاز می‌گیرد.

2-نقاش نابینا

در این بازی افراد به گروه‌های دو نفره تقسیم می‌شوند و اعضای هر گروه پشت به هم می‌نشینند. نفر اول یک تصویر ونفر دوم در هر گروه یک کاغذ سفید و یک قلم دراختیار دارند. کسی که تصویر در دست اوست، باید بدون اشاره مستقیم به محتوای تصویر، آن را برای هم گروهی خود شرح دهد و نفر دوم آنچه را که متوجه می‌شود، روی کاغذ بکشد. در پایان گروهی که نقاشی اش بیشترین شباهت را به تصویر دارد، برنده خواهد شد.

3-نخند و برنده شو

بازی بعدی بسیار ساده هم پر از خنده و شادی به خصوص برای کودکان است به صورت دایره کنار هم قرار بگیرید. هر بازیکن به نوبت، در حالی که به چهره فرد کنار دستی خود نگاه می‌کند، باید بخندد و سعی کند که او را بخنداند. هر کس که بخندد، بازنده محسوب می‌شود و کسی که تا پایان هر دور از بازی نخدد، برنده این بازی ساده و جالب است.

4-صندلی موزیکال

هر چند که این بازی از نوستالژی‌های کودکی بسیاری از ماست، می‌توانید آن را در دورهمی های بزرگ‌تر ها نیز انجام دهید. تعداد شرکت کنندگان را در نظر بگیرید و یکی کمتر از کل این تعداد صندلی را به صورت دایره در کنار هم بچینید. مثلاً اگر ۹ نفر هستید، ۸ صندلی را به شکل دایره کنار هم قرار دهید. یک آهنگ پخش کنید. زمانی که آهنگ تمام شد، همه باید سعی کنند روی یک صندلی بنشینند و کسی که موفق به نشستن نشود، بازنده است این بازی را چند دور اجرا کنید. کسی که در دور آخر، یعنی مرحله دونفره برنده شود، برنده کل بازی است.

5-بگو چیه؟

تعدادی اشیا را داخل یک سبد بریزید. به نوبت چشم شرکت کنندگان را ببندید و از آنها بخواهید که یکی از اشیای داخل سبد را بردارند و با لمس آن حدس بزنند که آنچه از سبد برداشته‌اند چیست. البته باید سبد را طوری بپوشانید که شرکت کنندگان نتوانند محتویات آن را ببینند.

6-دروغ یا حقیقت

هر بازیکن در این بازی یک دروغ و دو حقیقت را در مورد خودش درنظر می‌گیرد. همه به شکل گرد درکنار هم می‌نشینند. نفر اول دو حقیقت و یک دروغ را درمورد خودش بیان می‌کند و نفر سمت راستی او باید حدس بزند که کدام یک از گفته‌هایش دروغ است. اگر درست حدس بزند بازی با خود او ادامه می‌یابد، و گرنه از بازی خارج می‌شود. کسی که تا آخر بازی در دایره بماند، برنده نهایی بازی است.

7-توپ و سبد

برای اجرای این بازی جالب به دو سبد، دو صندلی، تعدادی توپ پنبه‌ای، یک قاشق بزرگ، یک تایمر و یک چشم بند نیاز دارید هر یک از سبدها را روی یکی از صندلی‌ها قرار دهید و توپ‌ها را داخل یکی از سبدها بریزید. سبد دوم باید خالی باشد. صندلی‌ها را در فاصله حدود یک و نیم متری از هم قرار دهید و مدت زمان مشخصی (حداکثر پنج دقیقه) برای بازی در نظر بگیرید.

چشم بازیکن اول را با چشم بند ببندید و از او بخواهید که چندبار به دور خود بچرخد. بعد قاشق بزرگی در اختیار او قرار دهید و از او بخواهید که توپ‌ها را از سبد اول به سبد دوم منتقل کند. بقیه شرکت کننده ها نیز باید به ترتیب این کار را انجام دهند. کسی که در مدت زمان تعیین شده بیشترین تعداد توپ‌ها را به سد خالی منتقل کند، برنده است. با توجه به اینکه شرکت کننده ها به دلیل چرخیدن به دور خود در ابتدای بازی، محل سبدها را گم خواهند کرد، اجازه ندارند که از دست‌ها برای پیدا کردن سبدها کمک بگیرند؛ در غیر این صورت بازنده خواهند بود و این قسمت سرگرم کننده مسابقه است.

 

نظر شما