مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم:

رهبر انقلاب توصیه کرده‌اند که مردم امسال هم به دلیل کرونا سفر نروند

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۹۲۶
رهبر انقلاب توصیه کرده‌اند که مردم امسال هم به دلیل کرونا سفر نروند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه تصمیم گیری نهایی در رابطه با سفر نوروزی به استان ها از جمله استان های مذهبی چون قم، با وزارت کشور است، بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که امسال سفر نمی روند و توصیه می کنند که مردم هم نروند و تابع نظرات ستاد مسئولین ستاد کرونا هستند، اقشار مذهبی و مردم نیز باید تابع دستور مرجع دینی خود باشند.

به گزارش برنا؛ حجت الاسلام سید محمد طاهری خرم آبادی با بیان اینکه مردم استان قم در مساجد نسبت به مکان های دیگر بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: با توجه به گزارشات و بازدیدهایی که از چندین مسجد در قم داشته ام، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی لوازم نماز مانند مهر و سجاده و همچنین ضد عفونی  فضای مسجد خصوصا در مراسم و مناسبت ها با دقت و مستمر انجام می شود.

وی افزود: در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در  حرم مطهر هم مسئولین مرتبط تلاش خود را برای تحقق این مهم انجام می دهند . البته گاهی کثرت جمعیت کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی را سخت می کند که بخشی از آن طبیعی است.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با شرایط برگزاری نماز جمعه در قم اظهار داشت: چند هفته ای است که با آبی شدن استان قم، نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود البته با تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، ستاد برگزاری نماز جمعه و سایر ارگان ها تابع نظر مسئولین ستاد استانی هستند و  هر زمان لازم باشد مانند قبل نماز جمعه تعطیل خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: تصمیم گیری نهایی در رابطه با سفر نوروزی به استان ها از جمله استان های مذهبی چون قم، با وزارت کشور است اما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که امسال سفر نمی روند و توصیه می کنند که مردم هم نروند و تابع نظرات ستاد مسئولین ستاد کرونا هستند، اقشار مذهبی و مردم نیز باید تابع دستور مرجع دینی خود باشند.

 

 

نظر شما