برخورد قاطع آیت‌الله علم الهدی با اظهارات خرافی یک طلبه درباره کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۴۲۷
برخورد قاطع آیت‌الله علم الهدی با اظهارات خرافی یک طلبه درباره کرونا
وضع ضدخرافی آیت الله علم الهدی، در مقابل اظهارات خرافی و نادرست یک طلبه در صحن آستان امام رضا(ع) را باید نیکو پنداشت و آن را مورد قدردانی قرار داد.

به گزارش برنا؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در سخنان نماز جمعه خود به مواردی اشاره کرد که برای بسیاری از نخبگان و رسانه ها تازگی داشت. بی شک موضع تازه آیت الله در مقابل اظهارات خرافی و نادرست یک طلبه در صحن آستان امام رضا(ع) را باید نیکو پنداشت و آن را مورد تقدیر قرار داد.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که هفته گذشته کلیپی در فضای مجازی و رسانه های خارجی به صورت گسترده منتشر و منعکس شد که در آن فردی که ظاهرا روحانی کاروان است، به زائران امام‌رضا(ع) توصیه می‌کرد که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر پرهیز کرده  و از آنها می‌خواست که در حرم امام رضا (ع) ماسک نزنند! این فرد ملبس به لباس روحانی در بیانی خرافی اظهار می کند که: « ویروس کرونا  در حرم امام هشتم راه ندارد.»

آیت الله سید احمد علم الهدی در سخنان جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به نکاتی اشاره کرد که از منظر خرافه ستیزی و روشنگری جای قدردانی داشت.

این سخنان البته خصوصا از سوی رسانه های خارجی هیچ بازتابی نداشت. همان رسانه هایی که تندترین حمله ها را به واسطه اظهار نظر غلط و خرافی آن طلبه ناشناس، بزرگ نمایی کردند. این رسانه ها اگرچه به واسطه اظهارات کم خردانه افرادی بی سواد در لباس روحانیت یا غیر روحانیت، تلاش می کنند تا مستمسکی بسازند برای حمله های تخریبی به کل جریان اسلامی و جامعه متدینین در ایران، وقتی با موضع مفید، موثر و درست آیت الله علم الهدی روبرو شدند، سکوت اختیار کردند و هیچ بازتابی از این سخنان را منعکس نکردند.

اما مرور آنچه نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت برای رسانه های دغدغه مندان حوزه اندیشه و دین مهم است که در زیر به آن اشاره شده است:

* اینکه برخی می‌گویند عامل انتقال ویروس کرونا و بیماری در حرم مطهر ائمه اطهار (ع) کارآیی ندارد، نادرست و نتیجه افکار مشتی خرافه‌پرور است.

* دیوارهای حرم متبرک است اما اگر خون روی آن بریزد نجس نمی‌شود؟ چرا نجس می‌شود. بنابراین، اگر کسی هم که ناقل این ویروس است درب حرم را ببوسد، درب حرم را آلوده کرده است. حرف افراد خرافه‌پرور را باور نکنید.

* همانطور که اگر کسی در حرم بول کند حرم نجس می شود و باید پاک شود، اگر شخص ناقلی در حرم ضریح را ببوسد، موجب انتشار ویروس می شود، پس لازم است در حرم و اماکن متبرکه نیز همه پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

* شکی در این نیست که زیارت امام رضا (ع) شفابخش است و آن بزرگوار ولایت مطلقه دارند، اما عنایت ایشان به جریان غیرمعقول تعلق نمی گیرد مثل این است که کسی خود را از پشت بام حضرت به پایین پرت کرده و انتظار داشته باشد که حضرت وی را نگه دارد، نه خیر اینطور نیست به زمین می افتد و استخوانش هم خرد می شود و چنین حرکت های غیرمعقولی مشمول کرامت ائمه قرار نمی گیرد.

*امکان برگزاری این فریضه الهی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مهیا است و برپا داشتن نماز جمعه با این شرایط با مشکلی مواجه نیست، که یقینا اگر محیط بسته و محدود بود، امکان برگزاری نماز جمعه در این شهر نیز وجود نداشت.

* نمازگزاران نیز موظف به رعایت تمام و کمال پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند

* آستان قدس رضوی بهترین و جدی ترین برنامه ها را در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی به کار گرفته است و هزینه خرید ماسک برای زائران توسط این نهاد در یک ماه حدود ۲ میلیارد تومان است.

 

نظر شما