بوییدن گلاب و تاثیر بالا در تقویت قوای بدن در ماه مبارک رمضان

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۵:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۷۰۰۴
بوییدن گلاب و تاثیر بالا در تقویت قوای بدن در ماه مبارک رمضان
عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روزه دارانی که در ماه مبارک رمضان دچار منگی، گیجی و خشم و خواب آلودگی و ... می شوند از سحر تا افطار از استشمام بوهای خوش بویژه گلاب، می توانند استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر محمد رضا نورس با بیان اینکه گلاب  در طب ایرانی ، مقوی بسیار خوب قلب و سیستم عصبی است خاطر نشان کرد: اگر سکون توام با آرامش و شنیدن آوای قرآن یا دعا های این ماه در فضای معطر به گلاب باشد نه تنها مفرح و مقوی قوای بدن است که به کشف و شهود باطنی نیز کمک می کند.

معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه  علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بوییدن خیار تازه محلی،  سیب رسیده زرد شیرین ، پرتقال و میوه به ،بر جان روزه دار قوت دوباره می بخشد و از خشم و خشونت می کاهد و فرد را پذیرای گذراندن یک ماه پر از برکت و سعادت می گرداند.

دکتر نورس با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان، روزه داران از مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک خودداری و بجای آن از چهار مغز یعنی گردو، فندق، بادام و پسته نیم کوب استفاده کنید اظهار کرد: روزه داری تاحدودی یبوست به همراه دارد بنابراین توصیه می شود در ماه رمضان از مصرف چای پررنگ خودداری  شود و در وعده های افطار یا سحر ، غذاهای ملینی مانند خورش آلو و خورش کرفس گنجانده شود.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه نوجوانان باید از مصرف زیاد غذا‌هایی با طبع گرم و خشک اجتناب نمایند خاطر نشان کرد: ازاین رو اکتفا کردن به موادی مانند عسل یا خرما در وعده سحر قابل توصیه نیست و این خوراکی‌ها لازم است با غذاهایی مانند شیر مصرف شوند که این گرمی و خشکی را تعدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه خوردن زیاد مایعات در وعده سحری مضر است زیرا نوشیدن آنها همراه با غذا باعث اختلال هضم، نفخ، ترش کردن معده و رفلاکس می شود اظهار کرد: روزه داران حتما در سحر از لیمو ترش به همراه آب استفاده کنند تا بوی بد دهان در طول روز از بین برود.

دکتر نورس با بیان اینکه سعی شود از غذاهای خشک مثل کوکو و کتلت به دلیل افزایش تشنگی در سحر اجتناب شود به روزه داران توصیه کرد: از غذاهای چرب و سرخ شده کمتر استفاده شود زیرا این غذاها خشکی بدن را تشدید می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز