هوشیار، رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل:

پنج موکب اردبیل به کربلا اعزام می‌شوند

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۲:۴۰:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۳۸۶۹
پنج موکب اردبیل به کربلا اعزام می‌شوند
هوشیار، رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل، با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت سفر زائران اربعین حسینی، پنج موکب استان اردبیل در ایام اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.

به گزارش برنا از اردبیل،اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: با اعلام مسئولان کشوری سهمیه در نظر گرفته شده برای اعزام موکب‌های عزاداری در اربعین حسینی ۳۰ هزار موکب است که تلاش می‌شود با رایزنی‌های مسئولان کشور ایران و عراق به تعداد زائران در همایش بزرگ اربعین افزوده شود.

هوشیار ضرورت ثبت‌نام افراد اعزامی به عتبات عالیات را در قالب سامانه سما یادآور شد و تصریح کرد: این سامانه در اختیار حج و زیارت است و افرادی که تمایل به اعزام برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت و گواهی لازم را دریافت کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش سهمیه اعزام زائران در حد حرف است و در صورت نهایی شدن این امر اطلاع‌رسانی به صورت ملی و استانی انجام خواهد شد.

هوشیار افزود: قرار شده در سطح کشور موکب‌های مختلف از استان‌های ایران عازم عراق شوند تا در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی کنند.

او به فعالیت ۱۰ موکب عزاداری و ارائه خدمات زائران حسینی اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده از این ۱۰ موکب، پنج موکب به عتبات عالیات اعزام شوند تا در ایام اربعین حسینی برای زائران ایرانی و سایر کشور‌ها خدمت‌رسانی کنند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به هیچ وجه امکان تردد از مرز‌های زمینی مهیا نخواهد بود و موکب‌ها بعد از ثبت‌نام و انجام دو مرحله واکسیناسیون و همچنین ارائه گواهی سلامت و آزمایش پی. سی. آر ۷۲ ساعت قبل از عزیمت می‌توانند به شکل هوایی به کشور عراق سفر کرده و در راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق حضور پیدا کنند.

هوشیار اضافه کرد: ضرورت دارد زائران اعزامی کارت دیجیتالی واکسن دریافت کرده تا مشکلی در فرودگاه نجف و یا بغداد نداشته باشند.

 

نظر شما