۱۰۷ هزار دانش‌آموز استان اردبیل موفق به تزریق واکسن کرونا شده اند

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۹:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۸۰۱
۱۰۷ هزار دانش‌آموز استان اردبیل موفق به تزریق واکسن کرونا شده اند
صاحب ، معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: تاکنون از ۱۱۷ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله استان، ۱۰۷ هزار دانش‌آموز موفق به تزریق واکسن کرونا شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، منصور صاحب معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: تاکنون از ۱۱۷ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله استان، ۱۰۷ هزار دانش‌آموز موفق به تزریق واکسن کرونا شده اند.
منصور صاحب افزود: ۸۲ هزار دانش‌آموز نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند و کار واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: اکثر معلمان هم تاکنون هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کرده اند و تعداد اندک باقیمانده نیز به دلیل شرایط خاص و توصیه‌های پزشکی تاکنون موفق به تزریق واکسن نشده اند که به آن‌ها اعلام شده هر چه سریعتر در چرخه واکسیناسیون قرار گیرند.
معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: به رغم واکسیناسیون با توجه به زمزمه شروع سویه‌های جدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها مورد تاکید است و ما تلاش می‌کنیم در فضای مدرسه کمترین تراکم جمعیتی را داشته باشیم.
صاحب به اجرای طرح ارتقا سواد حرکتی در بین دانش‌آموزان ابتدایی استان اردبیل هم اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای موفق طرح کوچ در سال گذشته، امسال نیز معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته تا برای آشنایی کودکان و نوجوانان با همراهی اولیا طرح سواد حرکتی را اجرا کند.
وی افزود: فاز اول این طرح با ثبت اطلاعات دقیق دانش‌آموزان در سطح استان انجام شد تا با همراهی معلمان تربیت بدنی در بخش‌های مختلف مهارت‌های بنیادی حرکتی برای دانش‌آموزان آموزش داده شود.
صاحب این حرکات را شامل پرتاب کردن، دریافت کردن، پریدن، لی لی کردن و حفظ تعادل اعلام کرد و گفت: باید در گروه سنی ۵ تا ۸ سال این آموزش‌ها مورد توجه قرار گیرد تا در پایه اول، دوم و سوم ابتدایی بخش عظیمی از این مهارت‌ها به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: گام دوم اجرای این طرح در اسفندماه با همراهی اولیا خواهد بود که قطعا به ایجاد تحولی اساسی در حوزه آموزش و ارتقا سلامت دانش‌آموزان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز