اومیکرون به اردبیل هم رسید

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۰۹:۲۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۳۹۳۷
اومیکرون به اردبیل هم رسید
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سه بیمار مبتلای قطعی به ویروس اومیکرون کرونا در اردبیل شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، محمد جعفرزاده اظهار کرد: طی روز‌های گذشته با مراجعه برخی از همشهریان مشکوک به اومیکرون به مراکز درمانی و بهداشتی، تست‌های لازم از بیماران اخذ شده و تست ۳ بیمار در آزمایشگاه استان اردبیل، مثبت بود و جهت تایید شناسایی اومیکرون در استان، تست‌ها به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال گردید.
وی افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص گردید دو خانم ۵۶ و ۳۱ ساله که هر ۲ فرد ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده بودند طی روز‌های گذشته به کشور ترکیه سفر داشتند و از این طریق به ویروس کرونا از نوع اومیکرون مبتلا شدند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: سومین بیمار شناسایی شده مبتلا به اومیکرون، آقای ۵۴ ساله می‌باشد و سفر خاصی هم نداشته است و هر سه بیمار شناسایی شده در شهرستان اردبیل سکونت دارند.
جعفرزاده افزود: در حد مورد نیاز کیت‌های لازم جهت اخذ نمونه از بیماران مشکوک به اومیکرون در سطح استان فراهم شده است. تزریق واکسن کرونا سبب کاهش بستری بیماران، کاهش مرگ و میر و هم‌چنین علایم این نوع بیماری می‌شود و لذا از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم برای تزریق دز اول، دوم و سوم واکسن کرونا حتما اقدام کنند و پروتکل‌های بهداشتی من جمله ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی گفت: علائم اومیکرون به نسبت دیگر سویه‌ها خفیف بوده و برای این نوع جهش کرونا تا به امروز هیچ دستورالعمل درمانی خاصی از سوی وزارت بهداشت و درمان ابلاغ نشده است و همانند دیگر ویروس‌ها با این نوع سویه جدید رفتار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز