قدرت تاثیر گذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۲:۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۴۰۵۳
قدرت تاثیر گذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر ما می تواند کمک کند فضای تنفس جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می توانند بسیار موثر عمل کنند. قدرت تاثیر گذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی تعیین کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی در دوره آموزشی هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مشهد گفت: امروز انقلاب اسلامی وجه هایی از جنبه ولایت را در خود می بیند و آن ولایت فقیه است که به صورت نیابت عام حرکتی در جامعه بروز و ظهور داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمن طراحی می کند و می خواهد نظم ما را برهم بزند و رهبر معظم انقلاب این نظم را سرجای خود بر می گرداند؛ افزود: ایران اسلامی با یا زهرا (س) گفتن امروز به داد مظلومان جهان می رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست و مذهب نقشی برای دفاع از مظلوم ندارد و همه را حمایت می کند، یمن، سوریه، خط مقاومت مقابل صهیوینیست ها و ... حمایت و کمک می کند.

وی گفت: سردار سلیمانی با سربند یا فاطمه الزهرا (س) در جهان پیش می رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و ... همه از رشادت ها، شجاعت ها، منش و اخلاق، دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش و مسلمانی حاج قاسم می گویند.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه هم  از لحاظ حوزه تاثیر و هم از لحاظ برنامه محور بودن و هم منابع و مصالح و هم طرح برنامه سالیانه موثر بوده اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر عدد بیش از 8 هزار بقعه را در نظر بگیریم هیچ سازمان و نهاد فرهنگی این ظرفیت را ندارد، آن هم نهاد فرهنگی دینی که مردم با عشق و علاقه در آنجا بنشینند، دل بدهند، گوش جان بسپارند، مناسک و عباداتشان را انجام دهند، نذورات خود را به آنجا بیاورند، حل مشکلاتشان را در آنجا بخواهند.

وی بیان کرد: به دلیل این ظرفیت بسیار بزرگ ما باید رشد مضاعفی را در سال پیش رو مشاهده کنیم لذا اولین تقاضای من این است که هیچ کدام از بقاع متبرکه بدون طرح و برنامه سال نباشند، طرح و برنامه ای که با نظر افراد متخصص در این حوزه باشد و این طرح و برنامه اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و هر چیزی که خود امامزاده به آن نیاز دارد باشد.

خاموشی با بیان اینکه امسال800 بقعه محوری نیازمند طرح و برنامه هستند و باید داشته باشند؛ گفت: اگر این اتفاق صورت گیرد ثمرات خوبی خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: باید به ظرفیت معنایی امام زاده به شدت توجه کرد. محاسبات ما نشان می دهد بیش از 85 درصد کمک های مردمی در طرح مواسات در امام زاده ها عملیاتی شد و این بدین معنا است که امام زاده ها یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند. حال شما می توانید با استفاده از این ظرفیت موقوفات را توسعه دهید و در این خصوص می توانید از وقف اشتراکی و وقف پول بهره ببرید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از ظرفیت مردمی برای بهینه سازی، پشتیبانی ها و منابع پایدار برای بقعه کمک بگیرید؛ گفت: به زیبایی های بصری، معماری، صوتی و انواع هنرها توجه کنید و در این خصوص از مردم کمک بگیرید و قطعا مردم کمک کار خواهند بود.

وی تصریح کرد: امام زاده های مدفون شده در ایران به دلیل اینکه ما به عترت و اهل بیت گره خورده ایم، به این کیفیت در سایر جهان نیست لذا اگر ما دقت نظر ویژه داشته باشیم قدرت فرهنگی و اجتماعی امامزاده در منطقه برای همه روشن می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه فرهنگ یک جنبه معنایی دارد بدین معنی که حوزه فرهنگ یک فضای تنفسی در جامعه ایجاد می کند، گفت: بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر ما می تواند کمک کند فضای تنفس جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی تصریح کرد: قدرت تاثیر گذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی تعیین کننده است.

 

نظر شما