استاندار البرز: مردم را باید از مزایای جراحی اقتصادی دولت باخبر کنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۱:۳۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۵۳۵۳
استاندار البرز: مردم را باید از مزایای جراحی اقتصادی دولت باخبر کنیم
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز با اشاره به نقش حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی در ارتقای اقتصاد کشور، گفت: انتظار می رود این ۲ بخش در سطح ملی و استان البرز برای ارتقای ضریب امنیت غذایی هم افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در سی و هفتمین نشست قرارگاه امنیت غذایی استان البرز افزود: استان البرز به لحاظ بهره مندی از بخش های صنعت و کشاورزی و در مجموع اقتصادی از ظرفیت های مطلوب و وضعیت خوبی برخوردار است و بایستی تلاش کنیم تا از این ظرفیت ها برای بهترشدن وضعیت موجود بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در البرز توانایی و قابلیت خوبی برای رشد حوزه اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: این توانایی، قابلیت و ظرفیت در البرز هست که در بحث صنعت رشد بهتری داشته باشیم که با پیگیری های انجام شده با اتاق اصناف و بازدید از شهرک های صنعتی، مقرر شد که تمام شهرک های صنعتی با ظرفیت حداکثری خود کار کنند تا حلق ثروت برای کشور هم با صادرات و هم با اشتغالزایی انجام شود که در این زمینه عملکرد خوبی خواهیم داشت.

وی از بخش صنعت ،معدن و تجارت استان خواست تا با پشتکار،  وحدت و تلاش مضاعف برای تحول و نقش آفرینی در اقتصاد استان  بیش از پیش گام بردارد.

عبداللهی در ادامه به موضوع فعالیت های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی نیز در بحث صادرات، تولیدات و افزایش گلخانه ها باید  تلاش بیشتری داشته باشیم  ضمن آنکه شرایط توسعه گلخانه ها در البرز تسهیل شود.

وی با بیان اینکه خیلی مواقع به قانون می توان بله یا خیر گفت، افزود: نگاه ها به این ترتیب باشد که بتوانیم با کمک به بخش کشاورزی و برای ایجاد افزایش تولید درکشاورزی مجوزهایی بدهیم و افزایش شهرک ها را داشته باشیم و به افرادی که زمین برای ایجاد گلخانه دارند کمک های لازم برای مجوزها انجام شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بایستی مقابل دفاتر و ساختمان های اجرایی مرتبط بنرهایی برای تشویق مردم به ایجاد شهرک های گلخانه ای نصب شود، بیان داشت: گلخانه ها صرفه جویی در آب، افزایش درآمد، اشتغالزایی، ذخیره سازی آب و پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب را در پی دارند که یک زنجیره تولید است.

حوزه کشاورزی نیازمند تحول و تغییر است

عبداللهی در ادامه با تاکید بر اینکه بایستی در ابعاد مختلف حوزه جهاد کشاورزی تحول ایجاد شود، گفت: در استان البرز این قابلیت وجود دارد ضمن اینکه بایستی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی پویا و پرتلاش و عملیاتی عمل کرده و در راستای تحول در استان دست به دست هم دهند و از هیچ کوشش دریغ نکنند و شاهد این باشیم که در یک زمان کوتاه با برنامه ریزی شاهد تحول در این ۲ حوزه باشیم تا در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: همچنین از موقعیت کشورهای اطراف بایستی به نحو مطلوبی استفاده کنیم به طوریکه از ظرفیت صادرات به کشورهای اطراف باید به نحو ۱۰۰ درصدی در دو حوزه استفاده کنیم.

وی در ادامه به موضوع نشست قرارگاه امنیت غذایی استان البرز اشاره کرد و گفت: به ایام پایانی سال نزدیک می شویم و در این ۲ ماه پایانی بازار تغییرات و التهابات خود را دارد که یا طبیعی است یا اصلا نباید اتفاق بیافتد.

استاندار البرز افزود: طبیعی از این نظر که در این دو ماه باید این نگرانی ها توجه شود و طبیعی نیست که اساسا چرا باید این وضعیت اتفاق بیافتد و باشد.

وی با بیان اینکه نوروز را در پیش داریم و بعد از ایام نوروز بلافاصله ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: این ۲  ایام شرایط ویژه خود را دارد که ۲ وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت  و جهاد کشاورزی در این خصوص دستورالعمل هایی دارند.

بازرسی ها موجب التهاب و نگرانی در بازار نشود

استاندار البرز با تاکید بر اینکه در بازرسی ها  از اصناف بایستی رفتار و برخورد خوب با تولیدکنندگان، بازاری ها و  انباردارها داشت، اظهار داشت: بازرسان  نمایندگان دولت هستند که رفتار و برخورد خوب آنان  به خصوص با افرادی که خوب کار می کنند، تاثیر گذار است.

وی گفت: به طور معمول بازرسی ها یک مقطع کوتاهی است که التهابات و نگرانی در بازار به وجود می آورد که نوع نظارت و بیان ما باید به گونه ای باشد که ضمن لحاظ تمام موارد نگرانی تولید کننده و فروشنده را در پی نداشته باشد.

مردم را از مزایای جراحی اقتصادی دولت با خبر کنیم

استاندار البرز  در ادامه به تصویب بودجه سال آینده توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی بودجه ارایه شده دولت را تصویب کرد و در سال آینده ارز ترجیحی نداریم.

عبداللهی تصریح کرد: دولت مردمی تصمیم بر این دارد که یک اقدام و تصمیمات و جراحی در بحث اقتصاد داشته باشد.

وی با بیان اینکه از گذشته برای ۱۷ قلم کالا ارز ترجیحی ارز صادر می شد، گفت: یک آشفتگی در خصوص تخصیص ارز ترجیحی ایجاد می شود که تصمیم دولت بر این است و مصوبه مجلس این است که ارز ترجیحی را سر و سامان دهند و مابه التفاوتی که دولت بر ارز ترجیحی می دهد به صورت نقدی به مردم پرداخت کنند.

وی افزود: باید روی این موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود و جامعه را مطلع کنیم و هر کدام از شما یک پیام رسان هستید و فردی هستید که یک گزارش و توجیه دقیق کنید.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم تصمیم بر این دارد که یک جراحی کند و نابسامانی ارز را سرو سامان دهد، خاطرنشان کرد: پولی را که بابت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می دادند، می خواهند ساماندهی کرده و به صورت هدفمند در سفره های مردم اعمال کنند و مردم بویژه دهک های پایین اجتماع انتفاع بیشتری از این یارانه داشته باشند.

استاندار البرز با بیان اینکه در این راستا ستادی تشکیل شده به عنوان ستاد امنیت غذایی که این قرارگاه هر روز نشست دارد، اظهار داشت: ضمن اینکه اقدام مشترکی به عنوان ستاد اقدام مشترک تشکیل شد که جهاد و صمت و تعزیرات و اقتصادی استان در آن حضور دارند که با عنوان ستاد اقدام مشترک است که  اطلاعات خود را مبادله می کنند.

وی به تشکیل ستاد تنظیم بازار استان نیز اشاره کرد و افزود: این ستاد نیز هر هفته یا یک هفته درمیان نشست دارد در حالیکه استاندارد آن نشست های ماهانه است.

استاندار البرز با بیان اینکه اقدامات استانی باید در فرمانداری ها نیز انجام شود، گفت: گروهی که شکل گرفته باید مرتب از تولیدی ها و انبارها و فروشگاه ها بازدید کند.

وی افزود: با فروشگاه های استان نشست با دو دیدگاه ارز ترجیحی و هم یکسری خودمراقبتی ها برگزار شده و توضیحات لازم به آن ها ارایه شده ضمن اینکه نشست هایی نیز با اثرگذاران و معتمدین و سمن ها برای اقناع سازی و توجیه این افراد خواهیم داشت.

این مسئول بیان داشت : کارها باید با نظم پیش برود تا دیدگاهی که سران قوا  در خصوص پیاده سازی برنامه های اقتصادی به خوبی پیش برود.

انتهای پیام

 

نظر شما