جنگل کاری ۵۱ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۹:۰۵:۱۴
کد خبر: ۸۱۱۸۲۶
جنگل کاری ۵۱ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۱ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان در ۴۰ سال اخیر جنگل‌کاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ غلام‌حسین حکمتیان گفت: این استان دارای یک میلیون و 426 هزار و 300 هکتار منابع ملی بوده که از این میزان 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 552 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است.

وی عنوان کرد: سالانه تعهداتی برای جنگل‌کاری و توسعه جنگل از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت مردم داریم که طبق قانون و در مدت زمان مشخص شده اجرایی می‌شود.

حکمتیان با تاکید بر اینکه میزان تخریب اراضی جنگلی در استان سال به سال در حال افزایش است عنوان کرد: عوامل شامل آفات و امراض درختان جنگلی، قاچاق چوب، برداشت‌ بی‌رویه، خشکسالی، آتش‌سوزی و از همه مهم‌تر پروژه‌های عمران و آبادی زمینه کاهش پوشش جنگل‌های را فراهم کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی و همچنین  ترغیب مردم به پاسداشت طبیعت و حفاظت از این عرصه‌ها جزو مهمترین برنامه‌های کاری‌ام است.

حکمتیان ادامه داد: توسعه گیاهان دارویی به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده و تاکنون با مشارکت مردم 38 هزار هکتار از اراضی ملی زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه دغدغه حفظ جنگل‌ها و مراتع استان را داریم، افزود: در 40 سال اخیر در مناطق گرمسیری استان شامل شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، باشت، لنده، چرام و بهمئی 37 هزار هکتار بادام کاری انجام شده است.

 

نظر شما