نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

سیاست گذاری های اشتباه دولت ها کشور را به چنین وضعیتی انداخته است

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۰:۲۹
کد خبر: ۸۲۴۷۲۴
سیاست گذاری های اشتباه دولت ها کشور را به چنین وضعیتی انداخته است
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: باید پذیرفت که دولت‌ ها در زمینه سیاست‌گذاری غلط اقدام کرده‌اند و خروجی این سیاست‌ گذاری‌ های اشتباه وضعیت امروز کشور و استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سیداحسن علوی پیش از ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و مسئولیت‌ها برای خدمت‌گزاری هرچه بیشتر به مردم استفاده کنیم، گفت: برگزاری این جلسات و نشست‌ها زمانی ارزش دارد که بازخورد و خروجی آن را باید مردم  احساس کنند. 

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: استان کردستان در تورم نقطه به نقطه رتبه نخست را در کشور دارد و جای سوال است که چرا کردستان باید در این حوزه اول باشد، اما در سایر بخش ها رتبه نخست را کسب نکند.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه در استانی مانند قم 35 درصد است، چرا استان کردستان به سمت تورم 55 درصدی می‌رود، قبول داشته باشید این تفاوت 20 تا 22 درصدی توجیه قانع کننده‌ای ندارد.

علوی گفت: باید پذیرفت که دولت و دولت‌ها در زمینه سیاست‌گذاری غلط اقدام کرده‌اند و خروجی این سیاست‌گذاری‌های اشتباه وضعیت امروز کشور و استان ما است.

علوی با بیان اینکه در کشوری مانند ژاپن برای درس گرفتن از اشتباهاتی که در تصمیمات انجام گیرد، آن را آشکار می‌کنند، اضافه کرد: فرق ما با کشورهای توسعه یافته این است که ضعف‌ها و اشکالات را پنهان می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون حدود 40 تا 45 سال است که کشور ما جزء کشورهایی است که تورم آن دو رقمی است و این نشان می‌دهد که در این حوزه اشکالاتی وجود دارد و برای رفع آن نیاز به کار های اساسی است.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس اظهار داشت: اگر در زمینه گوشت مرغ و گوشت قرمز به درستی مدیریت می‌شد مشکلات موجود در کشور و استان وجود نداشت.

علوی افزود: منطقه ای مانند سارال کردستان این ظرفیت را دارد که در کنار تامین گوشت مورد نیاز استان نیاز صادراتی بخش قابل توجهی از کشور را جواب دهد، چرا برای استفاده از این ظرفیت سیاست‌گذاری‌های مناسب انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: کردستان نباید در بحث گوشت قرمز و سفید مشکل داشته باشد و اگر مشکل داریم، یعنی گوشت تولید استان یا قاچاق و یا به جای دیگری عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلات امروز در این حوزه با جبر و برخوردهای نظامی و انتظامی درست نمی‌شود در اینجا نیاز به کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی داریم و در این راستا متولیان امر باید ورود و ضمن تزریق آرامش به مردم جلوی احتکار گرفته شود.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس خاطرنشان کرد: مردم معتقد هستند که کالاهای اساسی و بسته‌های حمایتی که توزیع می‌شود بیشتر دست کسانی را می‌گیرد که به نوعی وابسته به متولیان این حوزه هستند و در این میان افراد نیازمند بی‌بهره می‌مانند.

علوی افزود: ایجاد نمایشگاه در حاشیه‌ شهرها به منظور فراهم شدن امکان دسترسی مردم این مناطق به کالاهای اساسی با قیمت مناسب باید مورد توجه جدی مسوولان در استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید در اختصاص یارانه به کالاهای اساسی جمعیت استان یک‌میلیون و 700 هزار نفر اعلام شود، گفت: فکر نکنید جمعیت استان یک‌میلیون 700 هزار نفر است جمعیت کردستان بیش از دو میلیون است، خیلی جاها آمارها واقعی نیستند.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: 500 هزار نفر مهاجر در کردستان وجود دارد اگر برای تنظیم بازار سهمیه می‌گیرید نباید بر اساس جمعیت یک میلیون 700 هزار نفری باشد جمعیت استان را بالای دو میلیون نفر اعلام کنید.

علوی اظهار کرد: ارتباطات بین نمایندگان مردم و دولت ضعیف است کردستان را نباید با نگاه سلیقه‌ای اداره کنیم در این بخش مشکل داریم ارتباطات باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات در زمان بودجه ریزی با وجود تمام رایزنی‌ها و خواهش‌هایی که کردم به ما داده نشده است، عنوان کرد: سال 98 با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی باید برنامه مقابله‌ای داشته باشیم اگر با هم هماهنگ نباشیم زاویه مشکلات در کردستان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

نظر شما