نماینده مردم ساوه و زرندیه:

بزرگترین نیروگاه برق خاورمیانه در ساوه افتتاح می شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۴:۳۱:۵۹
کد خبر: ۸۳۲۵۳۶
بزرگترین نیروگاه برق خاورمیانه در ساوه افتتاح می شود
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه بزرگترین نیروگاه برق خاورمیانه در ساوه خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ،  محمدرضا منصوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجوز اجرای این پروژه که بزرگترین پروژه نیروگاه برق کشور و حتی خاورمیانه با تولید 3 هزار مگاوات و 30 برابر ظرفیت بزرگترین نیروگاه فعلی در کشور است توسط بخش خصوصی از وزیر نیرو دریافت شد .

وی افزود: این پروژه در زمینی به وسعت 4 هزار هکتار در شهرستان ساوه در ملک شخصی و با سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد دلار بخش خصوصی و بدون دریافت وام اجرایی خواهد شد و به نظر می‌رسد که این پروژه در هیچ نقطه‌ای از جهان مانند نداشته باشد. 

منصوری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب کل ظرفیت برق تولیدی خورشیدی در کشور 5 هزار مگاوات بوده و امروز این نیروگاه به اندازه کل برق خورشیدی تولید شده در عمر ابتدای انقلاب تولید خواهد داشت، گفت:این مجموعه باری برای دولت و بانک‌ها نخواهد داشت و امید است که هر چه سریعتر فعال شود. 

وی در خصوص دیگر اقدام انجام شده در سال 98 در شهرستان ساوه گفت: طی 40 سال اخیر شهرستان ساوه صاحب بیمارستان نبود و به دلیل وضعیت بد اعتباری مجوز ساخت پروژه جدید نیز از سوی دولت و مجلس صادر نمی‌شد، اما امسال موفق به دریافت مجوز ساخت بیمارستان برای ساوه شدیم و در بهار با حضور وزیر بهداشت در ساوه ساخت بزرگترین بیمارستان آموزشی و درمانی در کنار دادگستری فعلی شهرستان اجرایی می‌شود و با در نظر گرفته شدن ردیف ملی، این پروژه ظرف 4 سال آینده با اعتبار 90 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر ورزش در اواخر فروردین‌ماه در ساوه گفت: سعی می شود که سیکل حضور وزرا در شهرستان همچون دو سال اخیر تکرار شود. 

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز