شهردار کرج :

پروژه های زیست پذیر شهری در اولویت قرار دارند

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۵:۰۸:۳۴
کد خبر: ۸۳۷۴۲۱
پروژه های زیست پذیر شهری در اولویت قرار دارند
شهردار کرج با بیان اینکه توسعه فضاهای سبز و طرح های زیست محیطی از محورهای کاری مدیریت شهری کرج در سال جاری است ، گفت: امسال پروژه های زیست پذیر شهری را در اولویت قرار داده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اصغر کمالی زاده روز سه شنبه در سومین همایش آموزش زیست محیطی و مدیریت سبز که با محور مخاطرات طبیعی با اولویت سیل در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد،  گفت: حوادث طبیعی و زیست محیطی درس های بزرگی برای ما دارند که باید از آنها عبرت گرفت.

وی گفت: مدیریت شهری کرج برنامه های خوبی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی آغاز کرده و فراتر از محدوده شهر طرح های جنگلی به اجرا در آورده است .

کمالی زاده افزود: طی چند سال اخیر حدود یک هزار هکتار ازاراضی ارتفاعات شهر کرج به فضای سبز تبدیل شد و دامنه فعالیت ها از محدده شهری کرج خارج شده است .

این مسئول ادامه داد: شهرداری کرج در اراضی دولتی محدوده فرودگاه پیام و حلقه دره با ایجاد فضای سبز بستر تغییر اکوسیستم را به وجود آورده تا مردم از اکسیژن بهره مند شوند.

شهردار کرج بیان داشت: امسال شاید رویکرد شهرداری و شورای شهر در تصویب پروژه های زیست پذیری شهر است و امسال حدود 2 هزار میلیارد ریال برای توسعه پارک ها و فضای سبز اعتبار داریم که اثرات آن را خواهیم دید.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل عمومی، بالای 50 درصد توسعه خواهیم داشت و اتوبوس های جدید با موتورهای یور 6 که حدقل آلودگی را دارند وارد ناوگان حمل ونقل عمومی کرج می شوند ضمن آنکه پروژه قطار شهری را پیگیری خواهیم بود.

شهردار کرج با اشاره به خشکسالی های اخیر و آثار گرم شدن کره زمین گفت: امروز داشتن نگاه سیستمی به توسعه پایدار و محیط زیست لازمه گذر از مشکلات است.

وی با بیان اینکه اجرای برخی پروژه ها در سال های گذشته آثار مخرب زیستی محیطی در کشور داشته،گفت: خشک شدن تالاب ها از آثار این گونه اقدامات بوده که خشک شدن تالاب صالحیه نظرآباد نمونه آن می باشد هر چند در سیلاب امسال پرآب شد.

شهردار کرج تاکید کرد که ورود به موضوع زباله ها و محیط زیست از مهمترین اولویت ها است و نباید همه مشکلات را به مدیران دولتی نسبت داد.

کمالی زاده گفت: ما در بحث فرهنگ سازی عقب هستیم و باید زمینه مشارکت عمومی را فراهم آوریم تا شاهد پاکیزگی محیط زیست در سطح شهر و کشور باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز