شناسایی عامل کلاهبرداری در فضای مجازی توسط پلیس قوچان

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۳:۲۸:۱۰
کد خبر: ۸۳۷۴۹۷
شناسایی عامل کلاهبرداری در فضای مجازی توسط پلیس قوچان
فرمانده انتظامی شهرستان قوچان از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری۷میلیون و ۵00 هزار ریالی از یک شهروند در فضای مجازی کرده بود,خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قوچان؛ سرهنگ قدیر مصرخانی در تشریح این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز7میلیون و500هزار ریالی از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

مصرخانی تصریح کرد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی یک فقره خرید اینترنتی ناموفق از یک سایت جعلی داشته و پس از مدتی متوجه برداشت ۷میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی از حساب بانکی خود می شود.

فرمانده انتظامی قوچان در پایان عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی با مقام قضائی، عامل کلاهبرداری را در یکی از استان آذربایجان شرقی شناسایی و با دستور مقام قضائی،پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

لازم به ذکر است؛ شهروندان گرامی از آنجایی که دستیابی به اطلاعات حساب بانکی افراد در کلاهبرداری که اصطلاحا فیشینگ نام دارد منوط به فریب کاربر بوده و در واقع مجرم با گذاشتن تله، کاری میکند که کاربر، درگاه بانک اصلی از فرعی را تشخیص نداده و با همین شگرد قادر خواهد بود اطلاعات حساب بانکی قربانی را بدست آورد.

شهروندان جهت پیشگیری از دسترسی ها و برداشت های غیر مجاز هرگز در اینترنت و شبکه های اجتماعی بر روی کلیک نکرده و برنامه های خود را از سایت های آشنا و معتبر دانلود کنید.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز