استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

ممنوعیت کامل خروج دام زنده یا لاشه از استان

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۳:۲۷
کد خبر: ۸۳۷۸۳۰
ممنوعیت کامل خروج دام زنده یا لاشه از استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تنظیم بازار و متعادل سازی گوشت گوسفندی هرگونه خروج دام زنده سبک و سنگین و یا لاشه از استان ممنوع است .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی محمد احمدی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان  گفت: این امر شامل کوچ قانونی عشایر نمی‌شود و همچنین ورود هر گونه دام زنده و لاشه آن با تأیید سلامت آن توسط دامپزشکی به استان آزاد است .

وی اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز باید چنانچه احساس شد که در استان دام مازاد مصرف داریم اقدام به خریداری کند و آن را برای شرایط لازم و تنظیم بازار در سردخانه‌ها نگهداری کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر ورود و خروج پنهانی کالا از مبادی رسمی و غیررسمی و خودروهای شوتی در استان باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به قاچاق کالا می‌کنند باید قوانین، مقررات واعمال تعزیرات برای مرتکبین به خوبی اجرایی شود.

احمدی تصریح کرد: مدیران نیز باید به قاچاق کالا به عنوان یک تهدید جدی نگاه کرده و اثرات آن بر اقتصاد، تولید و اشتغال را اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون نیز باید در سال جدید مباحث اقتصادی، تولید و اشتغال را در کنار داشتن برنامه و پیشنهادات سازنده مد نظر داشته و به شدت برای آن تلاش کنند چرا که اگر پدیده قاچاق مهار نشود، چرخه اقتصاد روند اصلی خود را طی نخواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: قاچاق کالا علاوه بر آثار سوء اقتصادی و اجتماعی تهدیدی جدی نیز برای رونق تولید و اشتغال است که سبب کاهش تولیدات، عدم سرمایه گذاری، افزایش بیکاری و خروج ارز می‌شود.

نظر شما