استاندار خراسان شمالی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان؛ سبب رشد و تحول و رونق اقتصادی خواهد شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۱:۵۹:۳۶
کد خبر: ۸۴۳۶۱۳
ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان؛ سبب رشد و تحول و رونق اقتصادی خواهد شد
استاندار خراسان شمالی با دفاع از ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان گفت: با توجه به عقب ماندگی های این استان از عمده شاخص های کشوری، راه اندازی این منطقه می تواند موجب تحول و رونق اقتصادی در این خطه محروم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی شجاعی، در نشستی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: با توجه به نبود مشکلی برای تامین آب، برق و دیگر انرژی های اولیه و وجود امنیت مناسب منطقه، این تقاضا از سوی استان مطرح است که در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس بررسی می شود.
وی با اشاره به مطالبات بحق مردم خراسان شمالی برای توسعه همه جانبه این استان اظهار داشت: ایجاد هزاران شغل، دفاتر گمرکی و رونق اقتصادی و گردشگری از بدیهی ترین تاثیرات ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خواهد بود.
شجاعی افزود: با توجه به محرومیت های موجود و کشاورزی بودن اقتصاد غالب استان و از سویی داشتن 301 کیلومتر مرز با ترکمنستان و آسیای میانه و نبود منطقه آزاد تجاری در استان های همجوار شامل خراسان رضوی، گلستان و سمنان با جمعیتی بیش از 7 میلیون نفر، ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خراسان شمالی از تقاضاهای موکد این استان است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی، با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های منطقه، می تواند همانند مناطق آزاد کیش و قشم، به رونق اقتصادی و گردشگری این خطه بینجامد.
شجاعی گفت: با ایجاد مناطق آزاد در نواحی مرزی، دست کم 150 دفتر گمرکی در منطقه حضور پیدا خواهند کرد که با افزایش صادرات بر رونق گرفتن مشاغل کوچک و خانگی و صنایع دستی نیز تاثیراتی چشمگیر می گذارند.
وی افزود: با اعلام موافقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی، مطالعات مکان یابی و زیست محیطی و سایر اقدامات آن به زودی توسط استان آغاز و توسط ناظران سازمان مناطق آزاد کشور نیز بررسی خواهد شد.
در این نشست که در تهران برگزار شد 2 تن از اعضای مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما