مرمت کاخ موزه باغچه جوق یکی از بارزترین نمونه های همکاری میراث فرهنگی و منطقه آزاد ماکو است

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۳:۳۹:۳۳
کد خبر: ۸۴۷۹۸۵
مرمت کاخ موزه باغچه جوق یکی از بارزترین نمونه های همکاری میراث فرهنگی و منطقه آزاد ماکو است
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ؛ مرمت کاخ موزه باغچه جوق را یکی از بارزترین نمونه های همکاری با سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی کرد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی استان و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، جلیل جباری با اشاره به وجود آثار ارزشمند تاریخی در منطقه آزاد ماکو گفت : بیش از 160 اثر تاریخی در این منطقه وجود دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و وجود این آثار موجب حسن تعلق برای مردم است.

او تصریح کرد : ما در سالهای اخیر تعاملات خوبی با سازمان منطقه آزاد ماکو داشته و داریم و روشهای مختلفی را برای همکاری بررسی کرده ایم و خوشبختانه بهترین مسیر را برای همکاری انتخاب نموده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه اظهار کرد : طی تابستان جاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری را از 26 تا 29 مرداد ماه در ارومیه برگزار خواهیم کرد که قطعاً حضور سازمان منطقه آزاد ماکو در این جشنواره در رونق گردشگری تاثیر خواهد گذارد.

او همچنین افزود : سازمان میراث فرهنگی اخیراً اهمیت ویژه ای به گردشگری غرب کشور داده و مقرر شده مشاوران سازمان همکاریهای بین المللی ژاپن ( جایکا ) در ماکو حضور یافته و ظرفیتهای گردشگری منطقه را برای سرمایه گذاری بررسی نمایند که امیدواریم با مشاوران مذکور همکاریهای خوبی در این منطقه انجام پذیرد.

جباری اضافه کرد : ماکو و ابنیه های تاریخی آن بسیار حائز اهمیت است و همکاری در مرمت پروژه های تاریخی موجب حفظ و صیانت از این آثار خواهد شد .

برهمین اساس در این دیدرا مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز با قدردانی از مدیرکل استان گفت : حفظ آثار تاریخی حفظ هویت منطقه بوده و انشالله بتوانیم با تسهیل گری و همکاری بیشتر کارها را بهتر از قبل به جلو بریم.

غلامرضا سلیمانی تصریح کرد : در نتیجه فعالیتهای میراث فرهنگی و سازمان منطقه آزاد ماکو انتظارات مردم منطقه در زمینه حفاظت از آثار تاریخی افزایش یافته است.

او یاد آور شد : ساماندهی به وضعیت خدماتی و تاسیساتی واحدهای اقامتی و ایجاد زیرساختهای گردشگری از اولویت های ماست.

وی افزود : ما بدنبال جذب سرمایه گذاری و بویژه سرمایه گذاران بخش گردشگری هستیم و سعی داریم آرامش خاطر سرمایه گذاران را در این منطقه فراهم نمائیم.

گفتنی است قبل از این دیدار جلیل جباری  به همراه معاون میراث فرهنگی استان از بافت تاریخی شهرستان ماکو و اقدامات انجام یافته در جهت حفظ این آثار بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز