مشارکت و حضور مثمر ثمر سازمان های مردم نهاد اردبیل؛

سالک: سمنهای جوانان در میزبانی مسابقات لیگ ملتهای والیبال نقش موثری داشتند

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۱:۲۳:۵۵
کد خبر: ۸۶۲۹۴۳
سالک: سمنهای جوانان در میزبانی مسابقات لیگ ملتهای والیبال نقش موثری داشتند
مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اولین بار شاهد مشارکت و حضور مثمر ثمر سازمان های مردم نهاد جوانان در برگزاری هرچه باشکوهتر یک رویداد بین‌المللی ورزشی بودیم.

به گزارش برنا،سجاد سالک مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به میزبانی ایران از دو هفته مسابقات لیگ ملت های والیبال، افزود: برگزاری این مسابقات علاوه بر اینکه با میزبانی خوب کشورمان همراه بود، اما حاوی یک نکته خوب دیگری بود که از نظرها پنهان ماند که جای توجه بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: در مسابقاتی که در استان اردبیل برگزار شد، برای اولین بار شاهد مشارکت و حضور مثمر ثمر سازمان های مردم نهاد جوانان در برگزاری هرچه باشکوهتر یک رویداد بین‌المللی ورزشی بودیم.
سالک اظهار داشت: این دومین بار در سال 98 است که سمن های جوانان در بزنگاه ها و رویدادهای مهمی که توجهات رسانه رسانه ای گسترده ملی را به خود جلب می کنند، با دغدغه مندی و هوشمندی وارد میدان می شوند و با حضور داوطلبانه و مشارکت پرشور کمک می کنند تا باری از روی دوش مسئولان اجرایی کشور برداشته شود.
وی توضیح داد: اوایل سال جدید و در موضوع وقوع سیل در چند استان کشور بود که شاهد بودیم سمنها به صورت خود جوش در استانهای مختلف وارد عمل شدند و نقش بسزایی در سازماندهی اوضاع و کمک به سیل زدگان ایفا کردند و این بار در یک رویداد بین المللی ورزشی سمنم های جوانان موفق شدند در برگزاری هرچه بهتر مسابقات نقش آفرینی کنند.
مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع جزو بزرگترین و مهمترین کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد است که علاوه بر وظایفی که به صورت معمول و در یک حوزه تخصصی بر عهده می‌گیرند، نسبت به محیط پیرامونی خود کاملاً فعالانه عمل کنند و در مناسبتها و اتفاقات، کنشگری فعال در میانه میدان باشند.
سالک ادامه داد: در یک سال گذشته به سمن ها یادآوری و مرتب تاکید کردیم که سازمان های مردم نهاد در دل جامعه حضور پرثمری داشته باشند و فارغ از وظیفه و نقشی که به صورت تخصصی در این حوزه ایفا می کنند کاملا هوشیارانه در مناسبت ها وظایفی را بر عهده بگیرند و نسبت به اتفاقات جامعه بی‌تفاوت نباشد. 
وی تصریح کرد: جای خوشحالی و خرسندی داشت که سازمان های مردم نهاد در استان اردبیل از یک ماه پیش به کمک اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استان اردبیل شتافتند و در کمیته های برگزاری مسابقات مثل کمیته تشریفات، انتظامات و پشتیبانی حضور جدی و پررنگی داشتند.
سجاد سالک با بیان این که سمن های جوانان هم برای برگزاری منظم و دقیق مسابقات تلاش کردند و هم در حوزه محیط زیستی فعالیت داشتند، افزود: این سمن ها با برگزاری برنامه ها و راه اندازی کمپین های مختلف تلاش کردند حساسیت مردم را در خصوص مسائل زیست محیطی برانگیخته کنند و در طول مسابقات هم حضور موثری برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد داشتند. این حکایت از بلوغ سازمان های مردم نهاد که همچون قلب تپنده در مصاف با مناسبتها فعال و کاملاً به نقش خود در روزهای حساس کشور واقع هستند دارد.
مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: سمن ها بی آنکه بخشنامه ای صادر شود به صورت خود جوش در اتفاقات و برگزاری برنامه‌ها حضور چشمگیری دارند که باید این بلوغ سمن ها و حضور اثربخش آن ها در اتفاقات روز جامعه را به فال نیک بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز