اگر بسته ورزشی میخواهید؛ یک قلیان تحویل دهید

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۶:۳۱:۳۵
کد خبر: ۸۷۱۴۵۳
اگر بسته ورزشی میخواهید؛ یک قلیان تحویل دهید
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد گفت: به منظور حمایت از فرهنگ ورزش بین اقشار مختلف به ویژه نسل جوان به ازای تحویل هر قلیان یک بسته ورزشی هدیه داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محسن کرمی‌نیا» ، با اشاره به اقدامات انجام شده و در برنامه‌های در دستور کار هیئت ورزش‌های همگانی استان برای ترویج فرهنگ ورزش بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی و تشویقی به منظور دور شدن نسل جوان از مصرف دخانیات نظیر قلیان از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این هیئت است.

وی افزود: این هیئت با دریافت قلیان، هدیه ورزشی به ارزش ۱۳۰ هزار تومان را که شامل کارت ۱۰ جلسه‌ای استخر و ۴۰ هزار تومان کارت خرید از فروشگاه ورزشی تحویل می‌دهد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان در ادامه با اشاره به استقبال خوب جوانان از این طرح گفت: در چند روز گذشته بیش از ۱۵۰ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۷۵ سال با تحویل قلیان‌های خود در این طرح شرکت کردند.

کرمی نیا با بیان این‌که متأسفانه در سال‌های اخیر استعمال قلیان روند رو به رشدی داشته و این روند در مقایسه با سیگار به‌ویژه در نسل جوان و زنان شدت بیشتری گرفته است، تصریح کرد: طبق مطالعات صورت گرفته بیش از هفت هزار ماده شیمیایی در دود سیگار و قلیان شناسایی که از آن میان بیماری‌زایی بیش از ۴۰۰ ماده و سرطان‌زایی ۷۰ ماده تائید شده است.

 

نظر شما