جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ما اگر بخواهیم؛ می توانیم شاخ آمریکا را بشکنیم

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۵:۰۴:۱۰
کد خبر: ۸۷۴۰۱۷
ما اگر بخواهیم؛ می توانیم شاخ آمریکا را بشکنیم
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به لحاظ قدرت نظامی و دفاعی در بهترین وضعیت و شرایط قرار داریم و اگر بخواهیم شاخ آمریکا را می‌شکنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت یکشنبه در مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید عباس دوران که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، افزود: زمانی در میدان‌های نبرد دوران دفاع مقدس حتی به سلاح‌های سبک به این آسانی دسترسی نداشتیم اما امروز موشک‌های نقطه زن ما دشمنان را مبهوت کرده‌اند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی توسط کسانی از جنس شهید دوران ساقط می شود و با افتخار به پشتیبانی شهدا محکم حرف می زنیم.

حجت الاسلام جلیلی صفت افزود: دشمن امروز گیج است و نمی‌داند چه کاری انجام دهد، حیثیت از دست رفته را نمی‌تواند جبران کند و دست و پا می‌زند.

وی گفت: شهید دوران تنها یک قهرمان ملی نیست بلکه یک قهرمان بین‌المللی است و آوازه او از دیواره‌های سر به فلک کشیده ایران عبور کرده و همه دنیا را پوشش داده است.

وی ادامه داد: انسان در بین موجودات پیچیده‌ترین موجود است، انسان خودش وزن، قدر و منزلتش را تعیین می کند؛ شهید دوران زمانی که خلبان شد معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتد، تا صحنه‌های سخت و فتنه‌های پیچیده و دگرگونی های آنچنانی در زندگی انسان پیش نیاید انسان شناخته نمی‌شود.

حجت الاسلام جلیلی صفت اضافه کرد: شهید دوران، قهرمان دوران‌های مختلف در جامعه اسلامی است و امروز و همه آیندگان از ایثار و خودگذشتگی این شخصیت بزرگ سخن خواهند گفت.

وی ادامه داد: وقتی جریان سران غیرمتعهدها در عراق پیش آمد صدام می‌خواست بگوید عراق امن است ولی شهید دوران گفت من امنیت آنها را بهم می ریزم و با فداکاری و شهادت خود معادلات سیاسی و نظامی نه تنها عراق بلکه استکبار و صهیونیسم را بهم ریخت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این جسارت و تفکر و ایستادگی کار هر کسی نیست، شهید دوران می‌گوید من در آتش می سوزم اما اجازه نمی‌دهم مردم در آتش استکبار بسوزند.

حجت الاسلام جلیلی صفت با اشاره به تحریم های ۴۰ ساله دشمنان علیه ملت ایران افزود: امروز هم می بینیم دشمنان همچنان رجزخوانی می کنند و یادشان رفته است که در اوایل انقلاب اسلامی دست خالی بودیم اما استکبار را با همه تجهیزات شکست دادیم.

سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه شکاری و ترابری خلبان شهید عباس دوران نیز در این مراسم گفت: یکی از نقاط عطف در دوران مقدس پرواز شهید دوران بود که روند جنگ را عوض کرد و این اتفاق را نقطه عطفی در روند دفاع مقدس و تاریخ ایران می‌دانیم که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی افزود: شهید دوران بارها گفته بود اگر هواپیمای من را در خاک دشمن مورد اصابت قرار دهند هواپیما را ترک نخواهم کرد و تن به ذلت و اسارت نخواهم داد.

‌شهید سرلشکر خلبان عباس دوران در سحرگاه ۳۰ تیر ۱۳۶۱ بر فراز حریم هوایی بغداد به پرواز درآمد و پالایشگاه الدوره در ضلع جنوبی بغداد را نشانه رفت.

وی تمام بمب‌های هواپیمای خود را بر روی پالایشگاه الدوره فرو ریخت اما هواپیمایش در آسمان بغداد مورد اصابت موشک های ضد هوایی ارتش بعثی عراق قرار گرفت و در حالی که سرتیپ آزاده «منصور کاظمیان» همراهش، با زدن دکمه خروج اضطراری کابین عقب توسط شهید دوران با چتر نجات به بیرون پرتاب شد، وی با صرف نظر کردن از خروج اضطراری، هواپیمای فانتوم (اف ۴) صدمه دیده خود را که در آتش می سوخت، با هدف نا امن جلوه دادن شهر بغداد، به هتل محل برگزاری هفتمین دوره اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها کوبید و مانع از برگزاری این اجلاس در کشور عراق و خود نیز بر بال فرشتگان آسمانی شد.

 

نظر شما