ثبت یک رکورد جدید در طناب‌زنی جهان توسط ورزشکار یاسوجی

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۱:۳۸:۴۱
کد خبر: ۸۹۸۵۰۱
ثبت یک رکورد جدید در طناب‌زنی جهان توسط ورزشکار یاسوجی
‌ناصر احمدی، ورزشکار امدادگر یاسوجی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز یکشنبه، 24 شهریور ماه با 34 سال سن، با ثبت رکورد جهانی طناب زنی، ۱۶۰۹ متر در حال دویدن را در زمان ۶ دقیقه و۳۰ ثانیه، به نام خود به ثبت رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این رکورد زنی با حضور مسئولان ورزشی استان و جمعی از ورزشکاران، در ورزشگاه ۱۵ هزارنفری یاسوج‌ برگزار شد.

"ناصر احمدی" در حاشیه این مراسم رکورد زنی گفت: عضو تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان و رئیس طناب زنی هئیت ورزش های همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.

وی افزود: تا پیش از این رکود طناب زنی به نام یک ورزشکار کانادایی با هفت دقیقه ثبت شده بود که امروز توانستم این رکورد 1609 متر را در 6 دقیقه و 30 ثانیه به نام خود به ثبت جهانی ایمارو برسانم.

احمدی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان ورزش و جوانان استان جهت همکاری این رکورد زنی تصریح کرد: تاکنون دو رکورد ملی طی کردن 10 کیلومتر طناب زنی به مدت 45 دقیقه و 21 کیلومتر طناب زنی به مدت یک ساعت و 45 دقیقه را به ثبت رسانده ام.

همچنین"حمید قلی زاده"، بنیانگذار و ریاست سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان(ایمارو) نیز  گفت: 6 سال است ‌این سازمان را تاسیس کرده‌ و تا کنون در 104 کشور نمایندگی آن را راه‌اندازی کرده ایم.

وی افزود: بیش از 1500 رکورد تاکنون در سراسر دنیا به ثبت رسیده است. همچنین انجمن ثبت رکوردهای ورزشی دانشگاههای کشور را از سال گذشته در دانشگاه پیام نور راه اندازی کرده‌ایم.

قلی زاده اظهارکرد: برخی از کمپانی های خارجی با ثبت رکوردهای ورزشکاران ایرانی ارز کلانی ‌از کشور خارج و به دفتر مرکزی کمپانی در کشور امارات وارد می‌کرد.

رییس سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان(ایمارو) خاطرنشان کرد: ‌ثبت رکوردهای کشور، آسیا و جهان رکوردهای ایرانی ها را رایگان انجام می دهیم و در دانشگاههای کشور در حال گسترش ثبت رکورد هستیم.

قلی زاده تصریح کرد: ایمارو تلاش دارد که از ورزشکاران و استعدادهای ایرانی حمایت کند تا بتوانیم ایران را پایگاه ثبت رکورد جهان کنیم و به این وسیله ارزآوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ناصر احمدی توانست یک رکورد کشوری را در انجمن رکورد دانشگاه پیام نور کشور و همچنین ‌رکورد جهانی سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان را به ثبت برساند.

رییس سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان(ایمارو) بیان کرد: این رکورد تاکنون در سازمان ایمارو ثبت نشده بود و براساس بررسی های صورت گرفته رکوردهای قبلی حدود هفت دقیقه است که ‌احمدی طناب زنی 1609 متر را در 6 دقیقه و 30 ثانیه به ثبت رساند و رکورد جهانی سازمان ایمارو را به نام خود ثبت کرد.

 

 

نظر شما