حجت الاسلام اژه ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه؛

وقت مان را صرف حاشیه نکنیم/ مسائل اصلی استان را حل کنید/ اجازه ندهید شیطان صفت ها در مجموعه تان رخنه کنند

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۰۹:۵۴
کد خبر: ۸۹۹۶۳۲
وقت مان را صرف حاشیه نکنیم/ مسائل اصلی استان را حل کنید/ اجازه ندهید شیطان صفت ها در مجموعه تان رخنه کنند
معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: بسیاری از مسائل را با هماهنگی و همفکری می توانید همینجا حل کنید. به شرط اینکه بنشینیم واقعا مسائل را با همفکری حل کنیم، یکی مسئله فرعی را اصلی نکند به حاشیه ها نپردازیم، وقت خودمان را صرف حاشیه نکنیم، بگوییم این چند مسئله اصلی استان است و وقت مان را صرف حل مسائل اصلی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، غلامحسین اژه‌ای معاون اول رییس قوه قضاییه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، اظهار کرد:  مردم ما امروز واقف هستند که در چه شرایط جهانی قرار دارند. آنهایی که داعیه داشتند که همه چیز تحت سیطره قدرت تبلیغاتی، اطلاعاتی و امنیتی آن ها است، می‌بینید که امروز چطور با حرکت تعدادی پهپاد و موشک که می روند و به آنها ضربه می زنند و سالم بر می گردند تمام تبلیغاتشان باطل می شود.

معاون اول رییس قوه قضاییه ادامه داد: آنهایی که ادعا می کردند همه چیز زیر چتر اطلاعاتی آنها هستند هنور نمی توانند این موضوع را درست تحلیل کنند و باطل بودن این ادعای قدرت اطلاعاتی را نشان می دهد. آنهایی که مدعی بودند با تمام امکانات رسانه ای همه دنیا را تحت تاثیر و سیطره خود قرار می دهیم و می خواستند همه افکار نسل جدید را در دست بگیرند؛  کانون تبلیغاتی خود را جمهوری اسلامی قرار داده بودند و امروز به صراحت به شکست خود اذعان می کنند و شبکه های مجازی و رادیویی و تلویزیونی خود را که برای آنها میلیارد ها دلار خرج کرده بودند سرزنش می کنند.

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: آنها می دانند که با این همه اقداماتشان چطور انقلاب اسلامی ایران و جوانان ما پرشور تر و باغیرت تر از قبل هستند و هرسال مساجد و حسینیه ها و تکایای ما پرشورتر است.  امروز یک پدیده جدید به برکت خون امام حسین (ع) و نظام جمهوری اسلامی و البته جبهه مقاومت شکل گرفته است که آنها از درک آن عاجز ماندند.

معاون اول رییس قوه قضاییه ادامه داد: اگر اقتدار و ابتکار نیروهای مسلح ما با تیکه و اعتماد به خودشان نبود  امروز صد بار دشمن به ما حمله کرده بود و صد بار بیشتر مردم را تحت فشار قرار داده بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: امروز می بینیم که چه کسی در منطقه حرف اول را می زند  و چه چیزی باعث شده  آنها قدرت این را نداشته باشند که در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشند این قدرت بازدارندگی با تکیه بر ولایت فقیه و اتکای به مردم به دست آمده است.

حجت الاسلام اژه ای تصریح کرد: امروز دشمنان ما برای بر هم زدن امنیت اجتماعی چه نقشه ها که نکشیدند و چه پول هایی که خرج نکردند ولی به اعتراف دوست و دشمن و همت نیروهای امنیتی و روحیه با ایمان مردم ما، کشور با آن همه توطئه ها در بهترین وضعیت امنیتی در بین اکثر کشورهای دنیا قرار دارد.

او تصریح کرد: امروز دشمنان تمام مراحل را طی کردند و به این نتیجه رسیدند و  مکرر اعلام می کنند که از بعد اقتصادی و معیشت به مردم ما فشار می آورند و می گویند که آنها را از این ناحیه تحت فشار قرار می دهیم زهی خیال باطل.

او ادامه داد: با هدایت ولی امر مسلمین و همت مردم و مسئولان از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد. آنها فکر می کنند اگر نفت را از ما بگیرند فلج می شویم اما ما به آنها می گوییم نفت را  بگیرند، ما به غیر از نفت متکی می شویم همان گونه که با گرفتن چند اسلحه رده پایین ما را تحریم کردند و امروز ما از تجهیزات به روز استفاده می کنیم.

این مسئول عنوان کرد: ما راه هایی را پیدا می کنیم که هم نفت را بفروشیم و هم  به درآمدهای غیر نفتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال آن بودند، دست پیدا کنیم.  دشمن قصد داشت تا مردم را نسبت به نظام بدبین کند تا خواسته هایی که در جنگ نظامی و تحریم ها به دست نیامد با این فشار به دست آورد.

حجت الاسلام اژه ای تاکید کرد: در مرحله اول باید هوشیار باشیم و به نقشه هایی که در داخل کشور طراحی می کنیم توجه داشته باشیم. شیطان بزرگ دارای جنود است و از جنود خود در داخل کشور برای تضعیف روحیه مردم و ایجاد شکاف و نفاق استفاده می کند که نباید از آنها غافل باشیم.

وی بر  توجه به دسیسه های دشمن در داخل کشور و خارج تاکید کرد و گفت: هم اکنون که دشمن جنگ اقتصادی را شروع کرده و با این حربه به میدان آمده است باید تمرکزمان را روی آن بگذاریم. اگر می خواهیم بر این موضوع تمرکز کنیم باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و به صنایع داخلی بها دهیم.

معاون اول رییس قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه امروز با یک برنامه که در دوره جدید به خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ارسال شده و مورد موافقت قرار گرفته است تحت عنوان برنامه تحول رو به رو است که زیر فصل های این برنامه در حال تدوین است. در این برنامه تحول، به تظلم خواهی مردم و مشکلات قضایی سریعتر رسیدگی می‌ شود و در آن اطاله دادرسی را کوتاه می‌کنیم. دست استمداد خود را  به سمت نخبگان و مردم برای کمک در اجرای بهتر این طرح دراز می کنیم.

اژه ای گفت: استانی که می تواند تولیدات متنوع در کشاورزی و دامداری داشته باشد، می تواند بیش از هفتصد آثار ثبت شده ملی و جهانی دارد، زمینه ای بسیار مهم برای گردشگری را دارد، استانی که از ظرفیت های بسیار بالای کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری برخوردار است آیا سزاوار و شایسته است که بیکار داشته باشد؟ نرخ بیکاری بالا باشد؟ برادران عزیز ما باید هر استانی را بر حسب ظرفیت خودش ببینیم مشکلات آن چقدر است، همین جمعیتی که اینجا نشسته ایم ، استاندار اینجا تشریف دارند بعنوان عالی ترین مقام سیاسی و امنیتی استان، نیروهای معظم و دلسوز و دلاور سپاه و ارتش و ناجا، نمایندگان مجلس، علما، بسیج و خانواده های شهدا حضور دارند، همینجا ببینید استان کرمانشاه چند مسئله دارد، زمانبندی و اولویت بندی کنیم و ببینیم که این چند مسئله را چطور می خواهیم حل کنیم.

او اضافه کرد: بسیاری از مسائل را با هماهنگی و همفکری می توانید همینجا حل کنید. به شرط اینکه بنشینیم واقعا مسائل را با همفکری حل کنیم، یکی مسئله فرعی را اصلی نکند به حاشیه ها نپردازیم، وقت خودمان را صرف حاشیه نکنیم، بگوییم این چند مسئله اصلی استان است و وقت مان را صرف حل مسائل اصلی کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در پایان سخنانش اظهار کرد: تشکر می کنم از آقای عدالتخواه و همچنین از همه همکاران در همه رده ها تقدیر و  تشکر دارم و از آقای توسلی زاده هم تشکر می کنم که این مسئولیت را پذیرفته اند و هم از خدای بزرگ برای ایشان توفیق دارم که امروز مسئولیت بیشتری دارند و تنها یک جمله عرض می کنم که جناب آقای توسلی زاده توفیق شما در چند چیز است، یک استعانت از خدا، از قرآن از نماز از اهل بیت، دو؛ مشورت با همه ، نکته بعدی هم این است که صیانت کنید از مجموعه تان ، هم کمک کنید هم اجازه ندهید که شیطان و شیطان صفت ها در مجموعه شما رخنه و نفوذ کنند.

 

نظر شما