جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۳:۴۹:۴۶
کد خبر: ۸۹۹۷۰۴
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی برگزار شد
​مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بیست و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی با حضور جعفری، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در حاشیه این جلسه، اظهار کرد: در ابتدا گزارشی از وضعیت اعتبارات عمرانی استان در حوزه جوانان ارائه شد که در این رابطه در سال جاری مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه جوانان اعتبار داریم که برای ساخت 7 خانه جوان در شهرستان های نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، قوچان، طرقبه و شاندیز، تربت جام و کاشمر هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 6 خانه از این 7 باب خانه جوان در استان به بهره برداری خواهد رسید، همچنین گزارشی از اعتبارات مان در حوزه سمن های جوانان گفته شد که در سال 96، این اعتبارات حدود 540 میلیون تومان بود و با پیگیری های انجام شده این مبلغ با رشد حدود سه برابری به یک میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 97 ارتقا پیدا کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان استان نیز از 33 سمن در سال 96 به 84 سمن در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

فتاحی بیان کرد: در ادامه دستور جلسه، یکی از دبیران سمن های استان در خصوص طرح سرو امید که طرحی در جهت استعدادیابی جوانان مناطق حاشیه شهر است، توضیحاتی ارائه داد، که مقرر شد گزارش عملیاتی این طرح به دبیرخانه ستاد ارسال و در خصوص آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به گزارش پلیس فتا در خصوص مدیریت و ساماندهی فضای مجازی در حوزه جوانان عنوان کرد: بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی موظف اند برای آگاه سازی جامعه مخاطبشان، دوره های آموزشی طراحی کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: دبیر خانه ستاد در خصوص برنامه های اجرا شده در هفته ازدواج نیز گزارشی را ارائه کرد که مورد استقبال واقع شد و جعفری، معاون استاندار نیز  بابت کمیت و کیفیت این برنامه ها تشکر کرد.

فتاحی اظهار کرد: با توجه به موفقیت های خوبی که در توسعه مثلث اقتصادی ایجاد شده است، کارشناسان استانداری گزارشی از نقش آفرینی سمن ها در طرح مثلث اقتصادی ارائه کردند و مقرر شد که اداره کل ورزش و جوانان استان یک کارگاه آموزشی در خصوص  نحوه همکاری سمن ها در طرح های مختلف برگزار کند.

وی در خصوص بحث تسهیلات ازدواج نیز گفت: در گزارشی که ارائه شد، استان 2/56 درصد از وام درخواست کنندگان را پرداخت کرده است که از میانگین کشوری کمتر است  و بنا بر این شد که نمایندگان بانک ها در جلسه بعد حضور پیدا کنند تا روند پرداخت ها تسهیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز