رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

سهم ۳۳ هزار میلیارد تومانی حقوق از بودجه، سال‌ آینده/ پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان توسط نظام بانکی برای جبران خسارت سیل

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۴:۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۱۲۱۶۷
سهم ۳۳ هزار میلیارد تومانی حقوق از بودجه، سال‌ آینده/  پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان توسط نظام بانکی برای جبران خسارت سیل
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از سهم ۳۳ هزار میلیارد تومانی حقوق از بودجه، سال‌ آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ «محمدباقر نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه، روز سه شنبه در جریان سفر به لرستان به خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی و ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تصویب شده است.

او ضمن اشاره به توجه دولت بر پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی ،افزود: در شرایط تحریم های بی نظیر علیه کشور، امسال ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران به صورت کامل پرداخت شد.

نوبخت تصریح کرد:  همچنین بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه، دولت باید یارانه سه دهک معادل ۴ میلیون نفر را قطع کند که وزارت رفاه مسوولیت شناسایی و حذف این خانوارها را برعهده دارد.

او با حساس دانست این موضوع ،یادآورشد:  به نظر می رسد حذف یارانه غیرنیازمندان کار دشواری است و باید دقیق انجام شود.

نوبخت در ادامه ارزیابی خدمات پساسیل در لرستان را از اهداف سفر خود  عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات و هشت هزار میلیارد تومان نیز توسط نظام بانکی پرداخت شده است.

به گفته رییس سازمان برنامه وبودجه کشور یکهزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات و  ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبارات و کمک بلاعوض نیز در لرستان پرداخت شده است.

نوبخت  ادامه داد:  ۶ ماهه امسال از محل اعتبارات دولتی ۲۹ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت کرده ایم که بیش از ۶۷ درصد تعهد است.

او در خصوص تامین اعتبار آزادسازی قلعه فلک الافلاک به صورت اوراق مالی نیز ، خاطر نشان کرد: در سال جاری  بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مالی انجام می شود که اجرای طرح های عمرانی به این روش در اولویت قرار دارد.

به گفته محمد باقر نوبخت برای حل مشکل تخصیص آب لرستان نیز مقرر شده  کمیته ای با حضور معاونت امور زیربنایی برنامه و بودجه، مسوولان استان و وزارت نیرو ایجاد و این مشکل رفع شود.

نظر شما